TEMAT KOMPLEKSOWY NA TEN TYDZIEŃ TO: W polu i na łące

Cele: Dziecko:  zapoznaje się z pojęciem „pole uprawne” oraz z kolejnymi etapami uprawy pola; nazywa narzędzia i maszyny stosowane przez człowieka w kontaktach z przyrodą; układa obrazki według kolejności zdarzeń: oranie, nawożenie, bronowanie, sianie lub sadzenie; podaje przykłady pól: pole kukurydzy, pole rzepaku, pole kapusty; akceptuje zakaz zbliżania się do maszyn i urządzeń rolniczych; dowiaduje się jak dawniej uprawiono pole; dziecko wykonuje ćwiczenia zgodnie z pokazem, ćwiczy nadgarstki, wzmacnia swoje ramiona; łączy ruch z muzyką, rytmem.

Dzisiaj kochane dzieci dowiecie się jakie prace rolnicy wykonują wiosną na polach? Jakich maszyn używają? Jak dawniej uprawiano ziemię? Spójrzcie na ilustrację! Powiedzcie jakie czynności wykonuje rolnik wiosną na polu. Spróbuj opowiedzieć według kolejności (pomogą ci w tym ponumerowane obrazki).

2.  3. 

 5.

Rodzic dopowiada: Pole – obszar ziemi przeznaczony pod uprawę roślin, najczęściej obsiany lub obsadzony jedną rośliną, np. żytem, kukurydzą, ziemniakami.  -Rolnicy pracują na polu od wczesnej wiosny. Przygotowują ziemię pod uprawy. Muszą ją zaorać, użyźnić, zastosować nawozy, potem ją bronują, później sieją i sadzą rośliny.

A jak dawniej uprawiano ziemię? Popatrzcie na zdjęcia zamieszczone poniżej i spróbuj opowiedzieć  Jak dawniej uprawiano ziemię?

Co można posiać lub posadzić na polu?– podaj kilka przykładów! Przyjrzyj się zamieszczonym zdjęciom.(pole kapusty, pole rzepaku). Co na nich widzisz?

     

  

Dla chętnych : Wędrówki Skrzata Borówki- Pole]

  1. A teraz trochę poćwiczcie!

Kategorie: Wydarzenia