TEMATY KOMPLEKSOWE

  • ZDROWE ODŻYWIANIE
  • POZNAJEMY ZAWÓD – SPRZEDAWCA
  • MARZEC GŁOŚNO WOŁA, ŻE NADCHODZI WIOSNA WESOŁA
  • WIELKANOC TUŻ TUŻ

 

CELE OPERACYJNE:

  • zna zdrowe produkty , wie których produktów należy unikać, potrafi wybrać zdrowe produkty, potrafi ułożyć zdrowy jadłospis, potrafi w skupieniu obejrzeć przedstawienie kukiełkowe .
  • potrafi nazwać owoce z których będzie robił sok, wie, że owoce mają dużo witamin, potrafi zachować zasady higieny podczas robienia soków.
  • potrafi wymienić owoce i warzywa występujące w piosence, potrafi odnaleźć na tablicy owoc/warzywo o którym mowa jest w piosence, potrafi zaśpiewać refren piosenki.
  • wie kto to jest sprzedawca, wie czy zajmuje się sprzedawca, wie co można kupić w sklepie, potrafi ustalić porządek logiczny w prezentowanych ilustracjach
  • potrafi posegregować produkty które można kupić w różnych sklepach: spożywczym, papierniczym z zabawkami, wie których produktów jest najwięcej a których najmniej.
  • potrafi porównać nasiona, potrafi je zasiać i wsadzić cebulki do ziemi, opowiedzieć jak należy pielęgnować rośliny, wymienić co potrzebne jest roślinom do życia (woda , słońce),
  • wie jak wygląda Motyl, potrafi pomalować skrzydła Motyla, potrafi bawić się w Motylkowe podchody na terenie ogrodu przedszkolnego.
  • zachować spokój podczas słuchania opowiadania; odpowiadać na pytania: -co przygotował zajączek?, w jaki sposób on ozdobił jajka?; ogląda i potrafi opisać jajo kurze; rozpoznać jajo ugotowane surowego(poprzez zakręcenie nim); ozdobić swoje jajo i przykleja je do koszyczka
  • posegregować kolorowe jajka wkładając je do odpowiedniego koszyka; nazwać kolory pisanek– czerwony, żółty, zielony, niebieski;
  • potrafi opowiedzieć o czym jest piosenka; próbuje śpiewać pierwszą zwrotkę oraz refren;  poruszać się rytmicznie do muzyki; opowiadać o tradycji świątecznej- mal. pisanek oraz śmigusie- dyngusie
  • Chętnie uczestniczy w tańcu , potrafi ilustrować ruchem ciała treść piosenki, umie tańczyć w rytm piosenki, potrafi zaśpiewać melodię refrenu na zgłoskach la,la,la.
  • przekłada woreczek z ręki do ręki pod kolanem nogi wzniesionej (stanie na jednej nodze); przesuwa woreczek obydwiema rękami dookoła stopy lewej i prawej; starannie wykonuje ćwiczenia; bezpiecznie porusza się po Sali
  • prawidłowo wykonuje skłony boczne; rozwija zmysł równowagi w trakcie przechodzenia przez uniesioną laskę; prawidłowo czworakuje; uważnie słucha poleceń nauczyciela

PIOSENKA DO NAUKI NA MIESIĄC MARZEC

„ Wiosną urodziły się Motyle”

Wiosna, wiosna urodziły się motyle,

Wiosna, wiosna tęczą wita nas,

Wiosna, wiosna przyleciało ptaków tyle,

Wiosna, wiosna to słoneczny czas.

Ref. (dowolne improwizacje ruchowe dzieci przy muzyce)

Wiosna, wiosna urodziły się motyle,

Wiosna, wiosna tęczą wita nas, Wiosna,

wiosna przyleciało ptaków tyle, Wiosna,

wiosna to słoneczny czas.

WIERSZ DO NAUKI NA MIESIĄC MARZEC

„Wiosenne kwiaty” Anny Łady – Grodzickiej.

Przyszły do nas kwiaty w gości W swej wiosennej szacie,

Popatrzcie uważnie, może je poznacie?

Pierwszy to przebiśnieg biały.

Drugi – to stokrotka, kwiatek bardzo mały,

Trzeci jest jak złota łąka, To kaczeniec cały w pakach.

Czwarty to krokus fioletowy, Piąty – tulipan purpurowy,

I szósty – to żonkil w żółtym kolorze,

Ten ostatni słoneczny kwiatek Do wazonu włożę.