Witajcie Kochani, zapraszam Was na dzisiejsze zajęcia 🙂

Na początek rozgrzewka ruchowa…. klikając w poniższy link będziecie mogli sami zakręcić kołem. Zobaczcie co wylosujecie, kręcić kołem możecie do momentu, aż zabranie propozycji ćwiczeń lub do momentu, aż się zmęczycie. ZAPRASZAM WAS DO ZABAWY – Ciekawa jestem czy Wam się spodoba?

https://wordwall.net/embed/238bf1dd2c954c73a5337fb7f8189fa1?themeId=52&templateId=8

Dzisiaj zaproponuję Wam też kilka zabaw matematycznych…zaczynamy. Dziecko swoje zdolności matematyczne rozwija przez wiele lat, przechodząc z jednego poziomu do kolejnego. Jednakże by było to możliwe potrzebuje dużo ćwiczeń, szczególnie w fazie początkowej, dlatego zachęcam Was przeliczajcie przedmioty domowe, kwiaty w ogrodzie itp.

Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji.

Dziesięć klocków (liczmanów) dla dziecka. Dziecko dostaje klocki (lub inne liczmany). Rodzic  podaje zadania, a dziecko staraj się je rozwiązać, dokładając klocki lub je odkładając.

  • Na drzewie siedziało 7 wróbli. (Dziecko układa przed sobą 7 klocków). Potem przyleciały jeszcze 3 wróble. (Dziecko dokłada jeszcze trzy klocki). Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?

Dzieci układają działanie:

7 + 3 = 10

i odpowiadają na pytanie.

  • Na drzewie było 8 gołębi. (Dzieci układają przed sobą 8 klocków). Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały. (Odsuwają 8 klocków). Ile gołębi pozostało na drzewie?

Dzieci układają działanie:

8 – 8 = 0

i odpowiadają na pytanie.

A oto dwie karty zagadki do druku dla chętnych :

karta103

karta108

…oraz solidna porcja ruchu…

Ćwiczenia gimnastyczne –   najlepiej wykonywać boso, na dywanie.

Rozwijanie świadomości własnego ciała.

  • Wirujący bączek – dziecko ślizga się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach.
  • Chowamy się – w siadzie, przyciągają kolana do głowy, chowają głowy; rozprostowują się do pozycji leżącej.
  • Gorąca podłoga – biega z wysokim unoszeniem kolan.
  • Na szczudłach – chodzi na sztywnych nogach.
  • Ugniatamy podłogę – w leżeniu na plecach, wciska wszystkie części ciała w podłogę. Zdobywanie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu.

Ćwiczenia do wykonania w parach z rodzeństwem lub rodzicem.

  • Pogoń na kolanach – dzieci dobierają się parami, jedno ucieka na kolanach, a drugie je goni. Przy powtórzeniu zabawy następuje zmiana ról. Rozwijanie umiejętności dzielenia przestrzeni z innymi przez ćwiczenia w parach: z biernym partnerem, przeciwko partnerowi, razem z partnerem, ćwiczenia w grupie.
  • Przesuwamy partnera – jedno dziecko z pary leży przodem, drugie – poprzez chwycenie go za nadgarstki – stara się je przesunąć; potem zamieniają się miejscami.
  • Dzieci w leżeniu tyłem; jedno dziecko z pary chwyta partnera za kostki nóg i stara się go przesunąć; potem zamieniają się miejscami.
  • Prowadzimy niewidomego – jedno dziecko zamyka oczy, drugie staje zwrócone twarzą do niego i podaje mu ręce; prowadzi dziecko z zamkniętymi oczami w różnych kierunkach, a ono się temu poddaje. Potem zamieniają się rolami.
  • Przekładamy naleśnik – jedno dziecko w leżeniu na brzuchu, przylega do podłoża; partner próbuje przewrócić je na drugą stronę; potem zamieniają się miejscami.
  • Wstajemy razem – dzieci siedzą tyłem do siebie, złączone plecami; próbują razem wstać, nie odrywając się od siebie.
  • Ilustrujemy muzykę ruchem – dzieci improwizują ruchowo przy muzyce o zmiennym tempie.