TEMATY KOMPLEKSOWE:

1.W marcu jak w garncu.

  1. Zwierzęta z wiejskiego podwórka

3.Przedwiośnie.

  1. Witaj wiosno…
  2. Co się gdzie kupuje?

 

Cele operacyjne:

*zapoznanie z marcową pogodą, ustalenie sposobu ubierania się na czas przejścia z zimy na wiosnę

* Utrwalenie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka;
* Rozpoznawanie odgłosów wydawanych przez zwierzęta wiejskie;

* Wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt wiejskich;
* Poznanie nazw wybranych ptaków powracających do nas wiosną z ciepłych krajów;                                             * Nabycie umiejętności naśladowania odgłosów wydawanych przez ptaki;                                                                                                                                                                * Utrwalenie wiadomości na temat pory roku- wiosny; wiosennych prac w ogrodzie;

*poznanie zawodu sprzedawcy, określanie gdzie się co kupuje, segregowanie towarów

 

WIERSZ DO NAUKI

Wiosna. D.Wawiłow

Idzie wiosna po świecie,
piszą o niej w gazecie.
Ma zziębnięte paluszki
i we włosach kwiatuszki.
Biega boso po trawie,
chowa ptaszki w rękawie.
PIOSENKA DO NAUKI