Środa- 25.03.2020
Oznaki zimy, oznaki wiosny – zabawa inspirowana wierszem Iwony Róży Salach
- Słuchanie wiersza czytanego przez rodzica:
Wielkie zmiany dziś w ogrodzie,
nie zobaczysz ich na co dzień.
Czy słyszycie, dzieci?
Woda z dachu ciurkiem leci:
kapu, kap, chlapu, chlap,
to na pewno wiosny znak!
Młoda trawa już urosła
i w ogrodzie się zieleni,
taka tylko rośnie wiosną,
odcieniami aż się mieni.
Tam pod płotem jeszcze śnieg,
a w nim co to? Kwiatek?
To przebiśnieg, a więc wiosna.
Wiosna rządzi światem.
Na stodole w wielkim kole
stoi biały bociek,
a skowronek tuż nad boćkiem
śpiewa słodko w locie.
A więc, skoro takie zmiany
zachodzą na świecie,
to na pewno przyszła wiosna,
wiosna przyszła przecież!
Rozmowa na temat wiersza. Rodzic pyta dziecko: Jakie znaki wiosny były wymienione w wierszu?
Zabawa: Zima czy wiosna? – segregowanie obrazków. Obrazki przedstawiające symbole zimy (np.: bałwana, sanki, sopel), obrazki przedstawiające oznaki wiosny (np.: słońce, trawę, przebiśnieg, bociana, skowronka). Rodzic. rozkłada przed dzieckiem obrazki. Dziecko przygląda się im uważnie i próbuje je posegregować na obrazki charakterystyczne dla zimy i obrazki charakterystyczne dla wiosny. Z pomocą rodzica uzasadnia swój wybór. Dziecko wypowiada się na temat tego, co wie już o zimie, i tego, czego dowiedziało się już o wiośnie.