Środa- 25.03.2020

Oznaki zimy, oznaki wiosny – zabawa inspirowana wierszem Iwony Róży Salach

  • Słuchanie wiersza czytanego przez rodzica:

Wielkie zmiany dziś w ogrodzie,

nie zobaczysz ich na co dzień.

Czy słyszycie, dzieci?

Woda z dachu ciurkiem leci:

kapu, kap, chlapu, chlap,

to na pewno wiosny znak!

Młoda trawa już urosła

i w ogrodzie się zieleni,

taka tylko rośnie wiosną,

odcieniami aż się mieni.

Tam pod płotem jeszcze śnieg,

a w nim co to? Kwiatek?

To przebiśnieg, a więc wiosna.

Wiosna rządzi światem.

 

Na stodole w wielkim kole

stoi biały bociek,

a skowronek tuż nad boćkiem

śpiewa słodko w locie.

A więc, skoro takie zmiany

zachodzą na świecie,

to na pewno przyszła wiosna,

wiosna przyszła przecież!

Rozmowa na temat wiersza. Rodzic pyta dziecko: Jakie znaki wiosny były wymienione w wierszu?

 

Zabawa: Zima czy wiosna? – segregowanie obrazków. Obrazki przedstawiające symbole zimy (np.: bałwana, sanki, sopel), obrazki przedstawiające oznaki wiosny (np.: słońce, trawę, przebiśnieg, bociana, skowronka). Rodzic. rozkłada przed dzieckiem obrazki. Dziecko przygląda się im uważnie i próbuje je posegregować na obrazki charakterystyczne dla zimy i obrazki charakterystyczne dla wiosny. Z pomocą rodzica uzasadnia swój wybór. Dziecko wypowiada się na temat tego, co wie już o zimie, i tego, czego dowiedziało się już o wiośnie.

Kategorie: Wydarzenia

Skip to content