Piątek: Cele: Dziecko: -z uwagą słucha treści wiersza i odpowiada na pytania, – bawi się w ulubione zabawy dzieci wybranych narodowości, poznaje wygląd poncza, wykonuje ponczo – drze kartkę na paski i przykleja je zgodnie z podanym rytmem.
1. Dzisiaj posłuchajcie wiersza Agaty Widzowskiej Dzieci na Ziemi. (Proszę rodzica o przeczytanie dziecku)
Na kuli ziemskiej bawią się dzieci,
cieplutkie słonko dla nich wciąż świeci,
a księżyc mruga oczkiem na niebie
do wszystkich ludzi, również do ciebie.
– Zulu z Afryki chodzi po drzewach, a Chinka Inka jak ptaszek śpiewa.
Eskimos Bubu gra w piłkę z foką, na słoniu jeździ Hindus Namoko.
Dzieci się różnią kolorem skóry,
jednak są dumne ze swej kultury
i choć w dziwacznych mówią językach,
pragną się bawić, tańczyć i brykać!
Inka i Zulu, Bubu, Namoko –
chcą być kochane, śmiać się szeroko,
jeść smakołyki, dbać o zwierzęta,
a zamiast wojen mieć tylko święta!
Niech wam się spełnią wszystkie marzenia
–tak, robiąc obrót, powiada Ziemia.
Rozmowa na podstawie wiersza: − O jakim święcie była mowa? − Jakie są dzieci na całym świecie? − Co to znaczy, że dzieci na całym świecie są takie same? − Co najbardziej lubią robić dzieci? − Jakie imiona miały dzieci z wiersza? Dziecko wypowiada imiona dzieci, dzieląc je rytmicznie (na sylaby).
Zadanie dla dziecka– karta pracy cz.2 strona 57
2. Meksykańskie ponczo – zajęcia plastyczne.
Proszę rodzica o wyjaśnienie znaczenie słowa ponczo (to rodzaj wierzchniego męskiego okrycia wykonanego z prostokątnego kawałka wełnianej lub bawełnianej tkaniny z otworem na głowę pośrodku).
Część plastyczna: Będą potrzebne: Kolorowe kartki, klej, kartka w kształcie prostokąta. Instrukcja pracy:
Dzieci zajmują miejsca przy stolikach, − rwą na paski kolorowe kartki, starając się, aby pasek był jak najdłuższy. − układają paski najpierw na kartoniku, − następnie naklejają paski na prostokąt według własnego kodu, − składają kartkę na pół i wycinają pośrodku otwór. Powodzenia!
Zadanie dla chętnych rodziców i dzieci!
Kochani Rodzice! Dzieci uwielbiają się przebierać!
Proszę wystylizować (przebrać) dziecko jak gdyby pochodziło z innego kraju np. z Afryki, z Meksyku, z Chin a może za Eskimosa? Zróbcie proszę zdjęcia a ja umieszczę je na naszej stronie przedszkolnej. Możecie również włączyć muzykę danego kraju i nagrać dziecko jak tańczy.
Zadanie to na pewno zostanie w pamięci dziecka i utrwali zdobyte wiadomości!