Czwartek:

  1. Co pływa, co tonie? – zajęcia badawcze. Cele: rozbudzanie ciekawości poznawczej poprzez aktywny udział w zabawach badawczych.

Co pływa, co tonie? – zajęcia badawcze.      Do wykonania zadania będą potrzebne: Głębokie naczynie z wodą, np. małe kamyki, kartki z zeszytu, plastelina, metalowy klucz, korek, piłeczki do ping-ponga, kawałki papieru o różnej strukturze i grubości (np. kawałek tektury, bibuły, brystolu), klocek drewniany, klocek plastikowy, styropian,  piórko, liść, gąbka, makaron, po dwie łódki z papieru wykonane techniką origami.

Zabawy badawcze mogą odbywać się w ogrodzie (jeśli macie).

Proszę rodzica o ustawienie  na trawniku pojemnika wypełnionego  wodą, a obok  różne przedmioty.

Dziecko wykonuje doświadczenie: – sprawdza, czy  łódka pływa i umieszcza  ją  na wodzie, obserwuje

– dmucha na łódkę umieszczoną na wodzie. Obserwuje, jak łódka porusza się pod wpływem strumienia powietrza (dmucha  raz mocno, raz lekko), – obciąża  łódkę kamykami, uważając, aby nie zatonęła. Swobodnie wypowiada się na temat wykonywanego doświadczenia.

(Rodzic  zwraca uwagę na ograniczenia, jakie obowiązują przy obciążeniu np. statków. Wyjaśnia, że załadowany zbyt duży ciężar może spowodować zatonięcie statku.)

Odkłada łódki na bok, – sprawdza, czy plastelina utrzyma się na wodzie. Robi z plasteliny kuleczkę, placek, robią dziurkę w placku, lepią kształt spodeczka. Ostrożnie umieszcza ją na powierzchni wody, – kładzie na wodzie kartki z zeszytu. Układa na nich piórko, monetę, mały kamyk itp. Wykonuje ćwiczenie ostrożnie, tak, aby kartka utrzymała ciężar, – sprawdza, które z  przedmiotów po wrzuceniu ich do wody zatoną, a które nie, – układa na jednej tacce przedmioty, które toną, na drugiej przedmioty, które pływają. Zastanawia się, dlaczego tak się dzieje. Rodzic wyjaśnia, że wszystko zależy od ciężaru przedmiotów. Ciężkie przedmioty toną, lekkie pływają.

  1. Wakacyjne bagaże – zajęcie matematyczne. Cele: rozwijanie umiejętności liczenia, klasyfikowanie przedmiotów ze względu na ich przynależność. (Z

( Karta pracy, cz. 2,  nr 58 Dzieci:  − oglądają obrazek,  − wymieniają rzeczy, które pakuje do walizki Olek, zastanawiają się, czy wszystkie będą przydatne podczas wakacyjnego wyjazdu, − przypominają sobie, gdzie Olek z rodziną spędza wakacje i jaka panuje tam latem pogoda, − liczą spodenki, koszulki, czapki, pary skarpetek i pary butów,  − rysują odpowiednią liczbę kropek w ramkach pod małymi obrazkami, − w każdej ramce rysują o jedną chmurkę więcej niż w poprzedniej.)

Kategorie: Wydarzenia

Skip to content