To już piątek! Jak ten czas szybko płynie!
Dzisiaj zadanie dla Was to: Ćwiczenia artykulacyjne i ruchowe na podstawie rymowanki Iwony Fabiszewskiej Wakacyjne plany.
Rodzic mówi rymowankę. Za pierwszym razem wspólnie z dzieckiem wykonuje określone ruchy i wypowiada sylaby. Podczas kolejnego powtórzenia zachęca dziecko do samodzielności.
Dzieci:
Słonko mocno świeci, (podnoszą ręce i naśladują wkręcanie żarówek, )
cieszą się więc dzieci ( podskakują obunóż, )
Chi, chi, cha, chi, chi, cha, (powtarzają sylaby i klaszczą o dłonie,)
moc promyków słonko da (podnoszą ręce i naśladują wkręcanie żarówek,)
Chodźmy więc nad wodę (maszerują w miejscu,)
po letnią przygodę (kontynuują marsz,)
Plum, plum, plum, plum, plum, plum, (powtarzają sylaby i pokazują dłonią kształt fali,)
to strumyka słychać szum (wypowiadają długo głoskę sz.)
Wejdźmy też na górę (naśladują wchodzenie na górę, )
podziwiać naturę. (przykładają dłoń do czoła, tworząc nad oczami daszek i rozglądają się w obie strony,)
Och, och, och, puch, puch, puch (powtarzają sylaby i klaszczą w dłonie,)
to przedszkolak dzielny zuch. (wskazują ręką siebie.)
Kolejne zadanie to: Obrysowywanie, wycinanie i kolorowanie sylwet ryb.
Do zadania będą potrzebne: Szablon przedstawiający sylwetę ryby, biała kartka z bloku technicznego, nożyczki, kredki.
Zagadka dla dziecka: W wodzie pływają, głosu nie mają. (ryby)
Dziecko obrysowuje sylwetę ryby na białej kartce, wycina ją i koloruje według własnego pomysłu.