To już piątek! Jak ten czas szybko płynie!

Dzisiaj zadanie dla Was to: Ćwiczenia artykulacyjne i ruchowe na podstawie rymowanki Iwony Fabiszewskiej Wakacyjne plany.

Rodzic  mówi rymowankę. Za pierwszym razem wspólnie z dzieckiem wykonuje określone ruchy i wypowiada sylaby. Podczas kolejnego powtórzenia zachęca dziecko do samodzielności.

Dzieci:   

Słonko mocno świeci,                                             (podnoszą ręce i naśladują wkręcanie żarówek, )

cieszą się więc dzieci                                              ( podskakują obunóż, )

Chi, chi, cha, chi, chi, cha,                                     (powtarzają sylaby i klaszczą o dłonie,)

moc promyków słonko da                                    (podnoszą ręce i naśladują wkręcanie żarówek,)

Chodźmy więc nad wodę                                       (maszerują w miejscu,)

 po letnią przygodę                                                 (kontynuują marsz,)

 Plum, plum, plum, plum, plum, plum,                 (powtarzają sylaby i pokazują dłonią kształt fali,)

 to strumyka słychać szum                                     (wypowiadają długo głoskę sz.)

 Wejdźmy też na górę                                             (naśladują wchodzenie na górę, )

podziwiać naturę.                                                    (przykładają dłoń do czoła, tworząc nad oczami  daszek i rozglądają się w obie strony,)

 Och, och, och, puch, puch, puch                          (powtarzają sylaby i klaszczą w dłonie,)

 to przedszkolak dzielny zuch.                                 (wskazują ręką siebie.)


Kolejne zadanie to: Obrysowywanie, wycinanie i kolorowanie sylwet ryb.

Do zadania będą potrzebne: Szablon przedstawiający sylwetę ryby, biała kartka z bloku technicznego, nożyczki, kredki.

Zagadka dla dziecka: W wodzie pływają, głosu nie mają. (ryby)

Dziecko obrysowuje sylwetę ryby na białej kartce, wycina ją i koloruje według własnego pomysłu.

 

Kategorie: Wydarzenia

Skip to content