Witajcie Kochani.

Jak się udała wczorajsza wycieczka nad morze? Na pewno bawiliście się świetnie. Przygotujcie (nazbierane wczoraj) muszelki będą potrzebne na dzisiejszych zajęciach.

Zad. 1. Grupowanie muszelek według wielkości.

Przyjrzyjcie się dokładnie swoim muszelkom i powiedzcie, czym się one różnią (są małe i duże). Podzielcie je na 2 grupy: na duże i małe.

Zad. 2. Kształtowanie orientacji przestrzennej, utrwalenie części ciała.
Wybieramy sobie jedną muszelkę. Następnie rodzic wydaje polecenia:
– połóż muszelkę przed sobą,
– za sobą,
– obok siebie,
– na dłoni,
– pod brodą,
– trzymaj muszelkę wysoko,
Prosimy, aby dzieci dotykały muszelką wymienianych części ciała: nogi, ręki, głowy, szyi, brzucha, pleców.

Zad. 3. Dostrzeganie powtarzalności układów.
Rodzic układa przed dzieckiem szereg muszelek w następującej kolejności: muszelka mała – muszelka duża – muszelka mała – muszelka duża itd. Dzieci kontynuują rytm.

Ćwiczenia oddechowe Sztorm w kubeczku z wodą.
Ustawiamy na stole plastikowy kubeczek z niewielką ilością wody. Wręczamy dziecku słomkę do napojów. Dziecko, dmuchając w rurki, tworzy bąbelki na powierzchni wody – robi sztorm w kubeczku.
Wyjaśniamy dzieciom znaczenie słowa sztorm.

(KP) Pokoloruj obrazek.

Kategorie: Wydarzenia

Skip to content