ZALECANE WARUNKI I SPOSOBY REALIZACJI NA MIESIĄC MARZEC 2021

TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. Zwierzęta z naszych pól i lasów
2. Mali odkrywcy
3. Marcowa pogoda
4. Wiosenne przebudzenie
5. Wielkanoc

CELE OPERACYJNE:
• wskazuje na obrazku zwierzęta, których nazwy wymienił sylabami nauczyciel
• dopasowuje zwierzę do środowiska, w którym żyje
• uczestniczy w zabawach z elementem naśladownictwa
• uczestniczy w zabawach z elementem równowagi
• bierze aktywny udział w zabawach ruchowych
• prawidłowo reaguje na ustalone sygnały muzyczne
• operuje linią – rysuje pastelami na kartce papieru
• kreśli linie pionowe z góry na dół
• rozwiązuje zagadki i wskazuje na obrazku odpowiednie zwierzęta
• dostrzega, że po dodaniu jest więcej, po odjęciu jest mniej
• tworzy kompozycje wg własnego pomysłu, wybiera samodzielnie materiały i przybory do pracy
• prawidłowo kreśli linie ukośne
• rozpoznaje brzmienie poznanych instrumentów
• odnajduje źródło dźwięku
• obserwuje, jak roślina pobiera wodę i jak ona przemieszcza się w liściach
• prowadzi obserwacje przyrodnicze
• korzysta z wszystkich zmysłów podczas zabaw badawczych
• rozumie zjawisko obiegu wody w przyrodzie
• zna nową technikę plastyczną mokre na mokre
• interpretuje muzykę za pomocą ruchu z użyciem chusty
• odtwarza proponowany rytm (klaskanie, tupanie)
• uczestniczy w turnieju matematycznym, utrwala swoją wiedzę z zakresu matematyki
• wykorzystuje szarfę gimnastyczną do ćwiczeń gimnastyczny.
• potrafi przejść przez szarfę gimnastyczną
• biegnie slalomem między pachołkami
• odpowiednio reaguje na ustalone sygnały i dźwięki podczas zabaw
• prawidłowo koordynuje ruchy z muzyką
• wymienia zaobserwowane zmiany w przyrodzie, charakterystyczne dla przedwiośnia
• opisuje krajobraz, zwraca uwagę na piękno najbliższego otoczenia
• recytuje wiersz B. Formy Marcowe kaprysy
• rozpoznaje i nazywa barwy podstawowe
• operuje barwną plamą malując farbami
• ustala wynik dodawania i odejmowania na przedmiotach
• słucha, w skupieniu, muzyki poważnej
• wymienia, z czego wyrastają rośliny i co jest im potrzebne do rozwoju
• uczestniczy w prowadzeniu hodowli cebuli
• śpiewa piosenkę Wiosenne porządki
• wystukuje rytm, dłonią i pałeczką, na bębenku
• tnie nożyczkami paski papieru
• układa i omawia historyjkę obrazkową
• rozdziela tak, aby na każdej rabacie było tyle samo kwiatów
• rozpoznaje pod względem charakteru, rodzaje muzyki: wesołą i smutną
• maluje okręgi duże i małe, kredkami świecowymi, w rytm muzyki
• wymienia nazwy przysmaków wielkanocnych
• wykonuje ćwiczenia logopedyczne
• potrafi bez potrącania przemieszczać się po sali podczas zabaw
• gra na instrumentach perkusyjnych
• piecze muffinki z pomocą nauczyciela
• zna etapy rozwoju kurczątka
• tworzy elementy sztuki ludowej; maluje jajka, tworzy pisanki
• stosuje określenia: do przodu, do tyłu, w bok
• potrafi znaleźć właściwy punkt na macie
• 12.03.2021 – Dzień Matematyki
• 19.03.2021 – Pierwszy Dzień Wiosny
• 30.03.2021 – Światowy Dzień Muffinka

PIOSENKA DO NAUKI

„Wiosenne porządki”
(sł. K. Różecka, muz. M. Kaczurbina)
I
W naszym ogródeczku zrobimy porządki,
zrobimy porządki, zrobimy porządki.
Wygrabimy ścieżki, przekopiemy grządki,
przekopiemy grządki, raz, dwa, trzy.
II
Potem w miękką ziemię wsiejemy nasionka,
wsiejemy nasionka, wsiejemy nasionka.
Będą się wygrzewać na wiosennym słonku,
na wiosennym słonku, raz, dwa, trzy.
III
Przyjdzie ciepły deszczyk i wszystko odmieni,
i wszystko odmieni, i wszystko odmieni.
W naszym ogródeczku grządki zazieleni,
grządki zazieleni, raz, dwa, trzy.

WIERSZ DO NAUKI

„W marcu”  I. Suchorzewskiej

Raz śnieg pada
a raz deszczyk.
Na jeziorze
lód już trzeszczy.

Błękit nieba
lśni w kałuży,
bałwan w słońcu
oczy mruży.

– Koniec zimy.
Przerwa.
Dzwonek.
– To nie dzwonek,
to skowronek.

Skip to content