TEMATY KOMPLEKSOWE:
- Nowinki z wiejskiego podwórka(03-07.05.2021)
- Wiosna na łące(10-14.05.2021)
- Poznajemy różne zawody(17-21.05.2021)
- Nasi kochani rodzice(24.05-28.05.2021)
Dziecko:
- wyjaśnia znaczenie barwy ochronnej dla zwierząt,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.
- zapoznaje się z wybranymi przysłowiami, których bohaterami są zwierzęta; wyjaśnia ich znaczenia; wymienia produkty pochodzące od zwierząt,
- dzieli nazwy zwierząt hodowanych na wsi na sylaby i na głoski.
- tworzy rodziny zwierząt; prawidłowo nazywa ich członków, − naśladuje głosy i ruchy zwierząt z wiejskiego podwórka,
- wymienia etapy rozwojowe żaby; − wyjaśnia znaczenie barwy ochronnej dla zwierząt,
- odpowiada na pytania dotyczące opowiadania; -ogląda obrazki. Opowiada o tym, co się na nich dzieje
- wypowiada się na temat wyglądu motyli; rysuje po śladzie drogę motyla do stokrotki; dokańcza rysunek motyla; dostrzega symetrię w otoczeniu-skrzydła owadów; wyjaśnia znaczenie pszczół i mrówek dla przyrody; dostrzega przykłady przystosowania roślin i zwierząt do życia w określonym środowisku;
- rozwiązuje zagadki; układa z liter nazwy kwiatów; rozwiązuje rebus; podejmuje próby pisania liter pisanych na gładkiej kartce i w liniaturze;
- układają obrazek z pociętych kilkunastu kawałków;
- wyjaśnia przeznaczenie pieniędzy w gospodarstwie domowym; rozpoznaje monety i banknoty o niskich nominałach;
- kulturalnie odnosi się do kolegów,
- opowiada historyjkę zdaniami rozwiniętymi; wyjaśnia pojęcie samolub; ocenia postępowanie bohatera;
- wypowiada się na temat piosenki : na temat jej tempa, nastroju, powtarzających się elementów.
- Ćwiczenia emisyjne: dziecko powtarza fragment melodii na sylabach: na, na, ta, ta, da, da; wspólne śpiewanie refrenu.
- wypowiada się na temat swoich rodziców zdaniami rozwiniętymi;
- rozwija słuch fonematyczny;
- rysuje przedmioty, rośliny lub zwierzęta, których nazwy rozpoczynają się takimi samymi głoskami jak nazwy zdjęć; wykonuje makietę wiejskiego podwórka;
- rozpoznaje osoby wykonujące określone zawody, − wyjaśnia znaczenie pracy jednych osób dla drugich.
- wymienia narzędzia pracy krawcowej, rozpoznaje i nazywa przybory do mierzenia- miara krawiecka;
- rozwija umiejętność liczenia w zakresie dziesięciu;
- wypowiada się na temat rodzaju chleba, jaki najbardziej lubi; podkreśla wartości smakowe i odżywcze chleba; wyjaśniania, dlaczego należy go szanować.
- zapoznaje się z etapami powstawania świecy; uczestniczy w tworzeniu świecy;
- prezentuje przygotowany program artystyczny; kulturalnie zachowuje się podczas nagrania filmiku dla rodziców; śpiewa piosenki i recytuje wiersz;
- Śpiewa wybrany fragment piosenki najpierw z całą grupą; porusza się rytmicznie przy muzyce
- wypowiada się o tym, jak spędza wolny czas ze swoimi rodzicami, co sprawia mu największą przyjemność, jakie chwile chciałby zapamiętać.
- zna zachowania, jakie rodzice lubią u swoich pociech.
- Utrwala poznane litery i liczby poprzez zaproponowane zabawy;
WIERSZ DO NAUKI NA MIESIĄC MAJ:
Wiersz Agaty Widzowskiej Dla mamy i taty
Z okazji święta Taty i Mamy dziś uroczyście Wam obiecamy: codziennie sprzątać swoje zabawki, nigdy nie spadać z wielkiej huśtawki, od mamy nigdzie się nie oddalać, groźnych zapałek szust! Nie zapalać. Więcej nie zjemy kwaśnych jabłuszek, bo wtedy zawsze boli nas brzuszek. Gdy zobaczymy gdzieś muchomora, to go nie zerwie żaden przedszkolak! Będziemy grzeczni i przyrzekamy słuchać uważnie Taty i Mamy. Wyszorujemy ząbki starannie i nie będziemy wariować w wannie. Mama nas uczy drogowych znaków, tata trenuje małych pływaków. Lecz nikt przez pasy sam nie przechodzi ani do wody w morzu nie wchodzi. Od taty wiemy dużo o świecie: że trzeba czapkę zakładać w lecie, że się obcego pieska nie głaszcze, bo czasem groźnie otwiera paszczę. I na kontakty uważać mamy, więc się od prądu z dala trzymamy! Czytacie bajki, gdy księżyc świeci, rano buziakiem budzicie dzieci, a choć psocimy czasem troszeczkę, to wciąż jesteśmy waszym słoneczkiem. Bo z rodzicami jest zawsze lato, kochana Mamo, kochany Tato!
Piosenka: „Bohater” Małe TGD