ZALECANE WARUNKI I SPOSOBY REALIZACJI NA MIESIĄC MAJ 2021
DLA GRUPY „KRASNALE”
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- Książka moim przyjacielem 04.05 – 07.05.2021 r.
- Zwierzęta w ZOO 10.05 – 14.05.2021 r.
- Majowa łąka 17.05 – 21.05.2021 r.
- Z rodziną najlepiej 24.05 – 28.05.2021 r.
CELE OPERACYJNE:
- odgaduje treść informacji na podstawie ilustracji; wskazuje odpowiednią ilustrację; widzi związek przyczynowo- skutkowy;
- potrafi wybrać postać z bajki; rysować pastelami na kartce; zaznaczać szczegóły; dorysować tło; stworzyć galerię;
- prawidłowo czworakuje; wskakuje i wyskakuje z obręczy leżącej na dywanie; prawidłowo wykonuje skłony w przód;
- określić tempo i nastrój utworu; reagować na zmiany rejestru klaskaniem wysoko- nad głową; nisko- o podłogę; średnio- przed sobą; poruszać się do muzyki wg własnego pomysłu;
- wie jakie zwierzęta mieszkają w ZOO, potrafi rozpoznać i nazwać zwierzęta na obrazku , potrafi rozpoznać zwierzęta po cieniu, wie jak należy zachowywać się w ZOO;
- wie jak wygląda lew, potrafi dorysować oczy , nos i wąsy; za pomocą widelca potrafi domalować grzywę;
- potrafi znaleźć zwierzęta , zna określenia „na”, „pod”, „obok”, potrafi posegregować zwierzęta ze względu na wielkość i kolor, potrafi policzyć i podać wynik w zakresie 3;
- przekłada woreczek z ręki do ręki pod kolanem nogi wzniesionej (stanie na jednej nodze); przesuwa woreczek obydwiema rękami dookoła stopy lewej i prawej;
- potrafi wymienić zwierzęta występujące w piosence, potrafi gestem i ruchem zaprezentować piosenkę;
- chętnie słucha wiersza i wypowiada się na jego temat, naśladuje ruchem, wydaje odgłosy mieszkańców łąki, potrafi współdziałać w grupie;
- na dużym arkuszu papieru tworzy krajobraz łąki według własnej inwencji wykorzystując kolorowy papier , bibułę oraz artykuły spożywcze;
- doskonalenie umiejętności przeliczania liczebnikami głównymi i porządkowymi, porównywania, elementów w zbiorach w zakresie 3, utrwala pojęcia „para, tyle samo, mniej, więcej”;
- prawidłowo wykonuje skłony boczne; rozwija zmysł równowagi;
-
potrafi wysłuchać z uwagą opowiadania, wie, co to znaczy „z czegoś rezygnować dla kogoś”, potrafi wypowiedzieć się o uczuciach do rodziców, wymyśleć zakończenie do bajki;
- zna historię związaną z powstawaniem świec, rozwija umiejętności twórcze i manualne, potrafi udekorować świeczkę według własnego pomysłu;
- potrafi zaprezentować własne umiejętności: wokalne,
recytatorskie, aktorskie, taneczne i techniczne, wzmacnia więź uczuciową z rodziną, kulturalnie zachowuje się w czasie występów; - potrafi dokonać operacji myślowych w zakresie liczenia i przeliczania do 3 i dalej, podać liczbę mniejszą lub większą od podanej.