Zalecane warunki i sposoby realizacji na miesiąc czerwiec
2021 dla grupy „Krasnali”- 3 latki
Tematy kompleksowe:
- Dzieci świata :31.05-04.06.2021
- Poznajemy zawód: nauczyciel 07.06-11.06.2021
- Lato, lato, co ty na to? 14.06-18.06.2021
- Bezpieczne wakacje: 21.06-25.06.2021
- Lubimy zabawy i sport: 28.06- 02.07.2021
Cele operacyjne:
- z uwagą słucha treści utworów literackich, analizuje, wyciąga wnioski. Potrafi dostrzec różnicę w wyglądzie różnych ludzi.
- wie, że pomimo różnic w wyglądzie, ludzie posiadają takie same potrzeby i prawa (wszystkie dzieci chcą się bawić, uczyć i mieć swoje prawa oraz obowiązki):
- przeżywa radosny nastrój związany z obchodami Dnia Dziecka;
- potrafi w skupieniu obejrzeć przedstawienie teatralne;
- wie, jak należy zachować się w trakcie oglądania występu;
- ozdabia narysowaną na kartce papieru piłkę według własnego pomysłu;
- wie, czym zajmuje się nauczyciel, potrafi wymienić osoby z najbliższego otoczenia pracujące w zawodzie nauczyciela;
- potrafi dorysować do szablonu portretu człowieka: oczy, nos, usta i dokleić włosy z bibuły w odpowiednim kolorze;
- segreguje piłki ze wzglądu na rozmiar: przyporządkowuje je do czterech obręczy, posługuje się określeniami: mała- mniejsza, duża- większa;
- potrafi wysłuchać fragment utworu muzyki klasycznej i określić jego nastrój;
- potrafi odtworzyć prosty układ choreograficzny za nauczycielem z wykorzystaniem szarf;
- potrafi wskazać cechy charakterystyczne dla lata, potrafi powtórzyć za nauczycielem wiersz;
- potrafi odrysować od szablonu kształt trójkątnego wafelka, potrafi wybrać trzy płatki kosmetyczne, przykleić je według wzoru i pokolorować wybranymi farbami plakatowymi;
- określa na oko, gdzie jest więcej piasku, przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi: łopatki, wiaderka, grabki, foremki;
- ćwiczy mięśnie brzucha; orientuje się w przestrzeni; prawidłowo reaguje na polecenia nauczyciela;
- potrafi powtórzyć za nauczycielem prostą sekwencję ruchów, reaguje na zmianę tempa i rytmu w utworze muzycznym;
- potrafi wymienić niebezpieczeństwa związane z letnim wypoczynkiem, wie, jak należy zachować się: nad morzem/ jeziorem, w lesie, na łące;
- potrafi stemplować za pomocą folii bąbelkowej, dokleja elementy żaglówki: pokład z talerzyka papierowego i żagiel z kolorowego papieru;
- potrafi przyporządkować do poszczególnych zbiorów muszelki ze względu na kształt i wielkość;
- rozwija zmysł równowagi; wyrabia refleks podczas łapanych podrzucanych do góry przedmiotów;
- rozumie znaczenie zabawy i aktywności fizycznej dla zdrowia dziecka;
- potrafi pokolorować kredkami świecowymi kwadrat, z którego zostanie zrobiony wiatraczek;
- potrafi nazwać sprzęt sportowy: sanki, piłka, rower, hulajnoga, rakietki, określa w jakiej porze roku można go używać;
- doskonali umiejętność podrzucania woreczka do góry i łapania;
- uczestniczy w zabawach rytmicznych przy piosence;