Zalecane warunki i sposoby realizacji na miesiąc czerwiec

2021 dla grupy „Krasnali”- 3 latki

Tematy kompleksowe:

  • Dzieci świata :31.05-04.06.2021
  • Poznajemy zawód: nauczyciel 07.06-11.06.2021
  • Lato, lato, co ty na to? 14.06-18.06.2021
  • Bezpieczne wakacje: 21.06-25.06.2021
  • Lubimy zabawy i sport: 28.06- 02.07.2021

Cele operacyjne:

  • z uwagą słucha treści utworów literackich, analizuje, wyciąga wnioski. Potrafi dostrzec różnicę w wyglądzie  różnych ludzi.
  • wie, że pomimo różnic w wyglądzie, ludzie posiadają takie same potrzeby i prawa (wszystkie dzieci chcą się bawić, uczyć i mieć swoje prawa oraz obowiązki):
  •  przeżywa radosny nastrój związany z obchodami Dnia Dziecka;
  • potrafi w skupieniu obejrzeć przedstawienie teatralne;
  • wie, jak należy zachować się w trakcie oglądania występu;
  • ozdabia narysowaną na kartce papieru piłkę według własnego pomysłu;
  • wie, czym zajmuje się nauczyciel, potrafi wymienić osoby z najbliższego otoczenia pracujące w zawodzie nauczyciela;
  • potrafi dorysować do szablonu portretu człowieka: oczy, nos, usta i dokleić włosy z bibuły w odpowiednim kolorze;
  • segreguje piłki ze wzglądu na rozmiar: przyporządkowuje je do czterech obręczy, posługuje się określeniami: mała- mniejsza, duża- większa;
  • potrafi wysłuchać fragment utworu muzyki klasycznej i określić jego nastrój;
  • potrafi odtworzyć prosty układ choreograficzny za nauczycielem z wykorzystaniem szarf;
  • potrafi wskazać cechy charakterystyczne dla lata,  potrafi powtórzyć za nauczycielem wiersz;
  • potrafi odrysować od szablonu kształt trójkątnego wafelka, potrafi wybrać trzy płatki kosmetyczne, przykleić je według wzoru i pokolorować wybranymi farbami plakatowymi;
  • określa na oko, gdzie jest więcej piasku, przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi: łopatki, wiaderka, grabki, foremki;
  • ćwiczy mięśnie brzucha; orientuje się w przestrzeni; prawidłowo reaguje na polecenia nauczyciela;
  • potrafi powtórzyć  za nauczycielem prostą sekwencję ruchów,  reaguje na zmianę tempa i rytmu w utworze muzycznym;
  • potrafi wymienić niebezpieczeństwa związane z letnim wypoczynkiem, wie, jak należy zachować się: nad morzem/ jeziorem, w lesie, na łące;
  • potrafi stemplować za pomocą folii bąbelkowej, dokleja elementy żaglówki: pokład z talerzyka papierowego i żagiel z kolorowego papieru;
  • potrafi przyporządkować do poszczególnych zbiorów muszelki ze względu na kształt i wielkość;
  • rozwija zmysł równowagi; wyrabia refleks podczas łapanych podrzucanych do góry przedmiotów;
  • rozumie znaczenie zabawy i aktywności fizycznej dla zdrowia dziecka;
  • potrafi pokolorować kredkami świecowymi kwadrat, z którego zostanie zrobiony wiatraczek;
  • potrafi nazwać sprzęt sportowy: sanki, piłka, rower, hulajnoga, rakietki, określa w jakiej porze roku można go używać;
  • doskonali umiejętność podrzucania woreczka do góry i łapania;
  • uczestniczy w zabawach rytmicznych przy piosence;
Skip to content