TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. Realizacja Programu edukacyjnego Szkolne Przygody Gangu Swojaków
  2. Praca nauczyciel- zapoznanie z zawodem
  3. Zdrowo jemy
  4. Spiżarnia zaradnej mamy

ZALECANE WARUNKI I SPOSOBY REALIZACJI NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

  • Zapoznaje się z wiadomościami na temat zwierząt zapadających w sen zimowy,; poszerza słownik o nowe wyrażenia (hibernacja); rozbudza  zainteresowanie światem przyrody, życiem i zwyczajami zwierząt; wie, że należy  szanować  przyrodę; Kształtuje postawę proekologiczną ; Uczestniczy w działaniach mających na celu ochronę przyrody;
  • Kształtuje wrażliwość plastyczną ; Doskonali motorykę dużą i małą; Rozbudza ciekawość poznawczą ;  współdziała i współpracuje w grupie;
  • Bierze udział w konkursie „Szkolne Przygody Gangu Swojaków” (do 19 listopada)– Zespołowe wykonanie piosenki;
  • Zapoznaje się z zawodem nauczyciela; bierze czynny udział w lekcji wychowania fizycznego w Szkole w Sztutowie;
  • Tworzy różnorodne prace plastyczno-techniczne;
  • Stara się poprawnie formułować swoje ustne wypowiedzi; dba o poprawność wymowy, ćwiczy artykulatory – stosując się do zaleceń nauczyciela;
  • Zapoznaje się z nowymi literami tj: L,l, T,t,I,i, oraz cyframi: 1 i 2. Dziecko kreśli litery i cyfry na gładkiej kartce papieru, w liniaturze oraz w przestrzeni sieci kwadratowej;
  • Dokonuje analizy i syntezy prostych słów; czyta sylaby z poznanymi literami;
  • Doskonali umiejętności przeliczania w zakresie 10;
  • Bierze udział w programie „Mamy kota na punkcie mleka”- pracuje w grupie i tworzy pracę konkursową (do 18 października) „Mleczne, jesienne klimaty”; zna produkty pochodzące z mleka; wie jak wielkie znaczenie dla zdrowia ma spożywanie produktów mlecznych;
  • Tworzy wraz z rodzicem kolejną stronę Dziennika Małego Misia;
  • Doskonali umiejętności klasyfikowania przedmiotów wg 2 cech; kształtuje umiejętności dokładnego przeliczania; ćwiczy dodawanie i odejmowanie na zbiorach zastępczych – liczmanach; zdobywa i poszerza wiadomości nt. warzyw, rozumienie znaczenia jedzenia surowych warzyw i owoców;
  • Doskonali umiejętności rozpoznawania i podawania nazw krajowych warzyw i owoców; kształtuje umiejętności budowania wypowiedzi na określony temat, posługiwania się przymiotnikami określającymi wielkość i kolor; kształtuje postawę prozdrowotną: wie, że  zdrowe odżywianie się to spożywanie owoców i warzyw w formie surowej i lekko przetworzonej (surówki, sałatki, warzywa gotowane),
  • Poznaje sposoby przechowywania warzyw w okresie zimowym (mrożenie); rozumienie znaczenia przygotowywania zapasów i ich przechowywania przez zimę.
  • Poznaje sposób przechowywania żywności przez okres zimowy oraz nazwę miejsc, w których przechowuje się zapasy (spiżarnia, piwnica); rozumie znaczenia robienia zapasów i ich przechowywania przez zimę; czerpie radość z dzielenia się zapasami z innymi.
  • Doskonali umiejętność gry na instrumentach perkusyjnych, ćwiczy rytm; wyrabia umiejętność poruszania się w rzędach z zachowaniem równych odstępów;
  • Rozumie znaczenie zdrowego odżywiania dla dobrego zdrowia i samopoczucia; rozwija samodzielność podczas pracy, zachowuje bezpieczeństwo podczas posługiwania się nożem;
  • WAŻNE WYDARZENIA:– 05.10.2021r- Wycieczka do Playground Arena w Gdańsku;

    -14.10.2021- Dzień Nauczyciela

    – Udział w programie „Mamy kota na punkcie mleka”; wspólne wykonanie pracy pt.” „Mleczne, jesienne klimaty” (do 18 października);

    -Udział w Programie i konkursie „Szkolne Przygody Gangu Swojaków” (do 19 listopada) Nagranie wspólnie zaśpiewanej piosenki; (Program trwa od 29.09 do 19.11.2021)

    -Udział w projekcie Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury -Czytamy razem z Małym Misiem-rodzice czytają dzieciom;(projekt trwa od 13.09.2021 do 31.05.2022r)

    -Wizyta w Szkole Podstawowej w Sztutowie – udział dzieci na lekcji wychowania fizycznego 15.10.2021r

    Skip to content