– PRZEDSZKOLNE WYZWANIA BAZGROŁKÓW – BAZGROŁKOWE ZABAWY BADAWCZE (realizacja projektu) (28.02- 4.03.22r.)
– SKĄD SIĘ BIORĄ PRODUKTY EKOLOGICZNE (realizacja Programu Edukacyjnego GIS) (7.03-11.03.22r.)
– JESZCZE WCZORAJ BYŁA ZIMA (14.03-18.03.22r.)
– PRACA ROLNIKA (21.03-25.03.22r.)
– TAJEMNICE ŚWIATA (28.03 – 1.04.22r.)
ZAMIERZONE DZIAŁANIA NA MIESIĄC MARZEC 2022R.
– rozpoznawanie liter: „w, r, s, h, z” małej i wielkiej, drukowanej i pisanej
– ćwiczenia doskonalące umiejętność rozpoznawania i kształtnego pisania litery „h” małej (MDS)
– kształtowanie umiejętności wykonywanie bardziej złożonych poleceń oznaczających kolejność, umiejętności przeliczania za pomocą liczebników porządkowych od początku do końca i od końca do początku, zaczynając od dowolnego miejsca, umiejętności numerowania obiektów za pomocą cyfr, umiejętności mierzenia długości krokami, stopa za stopą, dłonią
– kształtowanie umiejętności kodowania – rozwijanie miękkich kompetencji
– poznanie właściwości wody, powietrza, ziemi i ognia (cztery żywioły)
– udział w Programie Edukacyjnym GIS „SKĄD SIĘ BIORĄ PRODUKTY EKOLOGICZNE?”
– utrwalenie wiadomości na temat zmian zachodzących w przyrodzie w okresie przedwiośnia
– zwracanie uwagi na znaczenie pracy rolnika dla wszystkich ludzi, wyjaśnienie pojęć: „ pług, brony, orka”
– wiosenny korowód pod hasłem „Wiosno, wiosno ach to Ty” – spacer z Marzanną w okolicy przedszkola, kultywowanie tradycji ludowej
– wskazywanie ludzi różnych zawodów, którzy przyczyniają się do powstania chleba ( rolnik, młynarz, piekarz, sprzedawca)
– zwrócenie uwagi na temat: czym jest energia, do czego służy, skąd się bierze prąd?
– poznanie zasad bezpiecznego obchodzenia się z prądem
– uświadomienie znaczenia niektórych przedmiotów – wynalazków technicznych w życiu codziennym
– rozwijanie poczucia rytmu, wrażliwości muzycznej i umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych
– nauka piosenki „Maszeruje wiosna”, nauka wiersza J. Tuwima „Pstryk”
– rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej
– rozwijanie kreatywności poprzez wykonywanie prac plastycznych
– kształtowanie umiejętności akceptowania sytuacji, w której występuje różnica potrzeb, zdań, celów doświadczanie samodzielnego rozwiązywania sytuacji konfliktowych
– kształtowanie umiejętności kontrolowania własnych zachowań
– wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad zachowania
– dokonywanie wyborów i przeżywanie pozytywnych efektów własnych działań