TEMATY KOMPLEKSOWE :
- Poznajemy zawód – lekarz, pielęgniarka od 28.02 do 04.03.2022 r.
- Zdrowo jemy , wodę pijemy od 07.03 do 11.03.2022 r.
- Wiosna ach to Ty od 14.03. do 25.03.2022 r.
- Z biegiem Wisły – Toruń od 28.03. do 01.04.2022 r.
CELE OPERACYJNE:
- wie co można kupić w aptece,
- wie po co są recepty,
- wie co powinno się znaleźć w apteczce,
- przestrzega zakazu samodzielnego spożywania leków;
- wie na czym polega praca pielęgniarki
- wie do czego służy: bandaż , opatrunek uciskowy, plaster
- Poznają zawód lekarza;
- uczy się nowych pojęć i zachowań związanych z wizytą u lekarza;
- potrafi docenić prace lekarza i wie kiedy zwrócić się do niego pomoc;
- wymienić trzech lekarzy różnej specjalności;
- wie, że każdy organizm składa się z wody;
- wie, że woda jest niezbędna do życia;
- orientuje się w zasadach zdrowego żywienia
- wie, że każdy człowiek powinien jeść dużo produktów zdrowych, warzyw, owoców, produktów mlecznych i mięsnych a ograniczać słodycze;
- wie, że jarzyny to warzywa a razowiec to chleb z mąki razowej
- Potrafi wytłumaczyć znaczenie przysłowia,
- zinterpretować je własnymi słowami,
- opisać jaka jest pogoda,
- wymienić pory roku zachowując kolejność,
- wymienić odpowiednie części garderoby jakie należy założyć w zależności od pogody
- poznać i porównać nasiona,
- potrafi je zasiać i zsadzić cebulki w ziemi,
- opowiedzieć jak należy pielęgnować rośliny,
- wymienić co potrzebne jest roślinom do życia (woda , słońce),
- zakodować na kartce wykonane czynności
- opowiedzieć o obrzędzie związanym z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny,
- spontanicznie wypowiadać się na temat dzisiejszych wydarzeń, zauważyć oznaki wiosny
(słońce, krokusy, bazie)
- potrafi w skupieniu wysłuchać legendy;
- wie co to jest Toruń;
- potrafi własnymi słowami opowiedzieć legendę;
- zna położenie Torunia na mapie; zna zabytki Torunia.
- zna stałe następstwo dni i nocy , pór roku,
- potrafi rozróżnić stronę lewą i prawą,
- potrafi określić kierunki i ustalić położenie obiektów w stosunku do własnej osoby, a także w odniesieniu do innych obiektów.
- przelicza w zakresie 5
- podaje liczebność zbiorów
- podaje liczbę większą i mniejszą od podanej
- umie godzić się z przegraną;
- umie manifestować swoje emocje w sposób akceptowany w grupie;
- liczy do 6 za pomocą liczebników głównych;
- odróżnia prawidłowe liczenie od błędnego;
- umie odwzorowywać zbiory liczmanów (ilość kropek zgadza się z ilością kroków lub przesunięć pionkiem);
- przechodzi po ułożonej na podłodze lince ustawiając stopę za stopą; manipuluje dowolnie laską wykonaną z gazety, imituje rzut oszczepem, zamiatanie, granie w hokeja, jazdę na koniu; przeskakuje przez laskę trzymaną przez kolegę na wysokości 30 – 35 cm; wystukuje w marszu rytm wystukując końcem laski o podłogę
TEMATY KOMPLEKSOWE :
- Poznajemy zawód – lekarz, pielęgniarka od 28.02 do 04.03.2022 r.
- Zdrowo jemy , wodę pijemy od 07.03 do 11.03.2022 r.
- Wiosna ach to Ty od 14.03. do 25.03.2022 r.
- Z biegiem Wisły – Toruń od 28.03. do 01.04.2022 r.
CELE OPERACYJNE:
- wie co można kupić w aptece,
- wie po co są recepty,
- wie co powinno się znaleźć w apteczce,
- przestrzega zakazu samodzielnego spożywania leków;
- wie na czym polega praca pielęgniarki
- wie do czego służy: bandaż , opatrunek uciskowy, plaster
- Poznają zawód lekarza;
- uczy się nowych pojęć i zachowań związanych z wizytą u lekarza;
- potrafi docenić prace lekarza i wie kiedy zwrócić się do niego pomoc;
- wymienić trzech lekarzy różnej specjalności;
- wie, że każdy organizm składa się z wody;
- wie, że woda jest niezbędna do życia;
- orientuje się w zasadach zdrowego żywienia
- wie, że każdy człowiek powinien jeść dużo produktów zdrowych, warzyw, owoców, produktów mlecznych i mięsnych a ograniczać słodycze;
- wie, że jarzyny to warzywa a razowiec to chleb z mąki razowej
- Potrafi wytłumaczyć znaczenie przysłowia,
- zinterpretować je własnymi słowami,
- opisać jaka jest pogoda,
- wymienić pory roku zachowując kolejność,
- wymienić odpowiednie części garderoby jakie należy założyć w zależności od pogody
- poznać i porównać nasiona,
- potrafi je zasiać i zsadzić cebulki w ziemi,
- opowiedzieć jak należy pielęgnować rośliny,
- wymienić co potrzebne jest roślinom do życia (woda , słońce),
- zakodować na kartce wykonane czynności
- opowiedzieć o obrzędzie związanym z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny,
- spontanicznie wypowiadać się na temat dzisiejszych wydarzeń, zauważyć oznaki wiosny
(słońce, krokusy, bazie)
- potrafi w skupieniu wysłuchać legendy;
- wie co to jest Toruń;
- potrafi własnymi słowami opowiedzieć legendę;
- zna położenie Torunia na mapie; zna zabytki Torunia.
- zna stałe następstwo dni i nocy , pór roku,
- potrafi rozróżnić stronę lewą i prawą,
- potrafi określić kierunki i ustalić położenie obiektów w stosunku do własnej osoby, a także w odniesieniu do innych obiektów.
- przelicza w zakresie 5
- podaje liczebność zbiorów
- podaje liczbę większą i mniejszą od podanej
- umie godzić się z przegraną;
- umie manifestować swoje emocje w sposób akceptowany w grupie;
- liczy do 6 za pomocą liczebników głównych;
- odróżnia prawidłowe liczenie od błędnego;
- umie odwzorowywać zbiory liczmanów (ilość kropek zgadza się z ilością kroków lub przesunięć pionkiem);
- przechodzi po ułożonej na podłodze lince ustawiając stopę za stopą; manipuluje dowolnie laską wykonaną z gazety, imituje rzut oszczepem, zamiatanie, granie w hokeja, jazdę na koniu; przeskakuje przez laskę trzymaną przez kolegę na wysokości 30 – 35 cm; wystukuje w marszu rytm wystukując końcem laski o podłogę