BLOKI TEMATYCZNY:
- Ratujemy Mikołaja 05.12 – 09.12.2022r.
- W oczekiwaniu na Zimę 12.12 – 16.12.2022r.
- W świątecznym nastroju 19.12 – 23.12.2022r.
- Zabawy z Panią Zimą 27.12 – 30.12.2022r.
CELE OPERACYJNE:
- wie z czym związany jest radosny nastrój w przedszkolu, bierze udział w spotkaniu z Mikołajem, potrafi zaprezentować przed Mikołajem występ , integruje się z dziećmi z grupy w czasie wspólnej zabawy.
- wie jak zachować się w kinie, potrafi opowiedzieć o przeżyciach głównych bohaterów i nazwać przy tym emocje
- Potrafi w skupieniu wysłuchać legendy, wie kim jest Mikołaj, potrafi odpowiedzieć na pytania związane z legendą
- słuchać treści opowiadania; zna zagrożenia jakie niesie niezachowanie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie, wie jak należy się zachować
- zna pojęcie para, potrafi dobrać w pary poszczególne elementy; utworzyć zbiory, porównać liczebność zbiorów
- wychwytać i dopowiedzieć powtarzający się rytm, wykonać szlaczek z bałwanków, gwiazdek i chmurek, określić liczbę poszczególnych elementów.
- potrafi wypowiedzieć się na temat treści wiersza, bierze udział w rozmowie kierowanej na temat treści wiersza, opowiada o świątecznych przygotowaniach prowadzonych w domu, potrafi przygotować stół wigilijny.
- potrafi rozpoznać i dostrzec całościowo kształt figur „schowany” w ozdobie świątecznej – koło, kwadrat, trójkąt, ułożyć swój rytm wg wzoru, skupić się w czasie pracy.
- uczestniczy w przygotowaniu posiłku i poznawaniu zasad kulinarnych, pobudzenie wszystkich zmysłów: węch, smak, wzrok, dotyk, doskonali sprawność manualną, samodzielność i jednocześnie umiejętność współpracy w grupie; zna podstawowe zasady higieny i bezpieczeństwa podczas prac kulinarnych.
- zna zwyczaje i tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia; zna tradycje wigilijne kultywowane w różnych regionach Polski; wie jak należy przygotować się do wieczoru wigilijnego; zna i chętnie śpiewa kolędy; rozumie wagę tradycji w życiu rodzinnym.
- kształcenie nawyku stosowania zwrotów grzecznościowych na co dzień; nabywanie właściwych form zachowań i postaw społecznie akceptowanych; doskonalenie procesów myślowych: analizy, syntezy, kojarzenia, wnioskowania, koncentracji uwagi
- rozumie pojęcie przemijania czasu, potrafi ustawić się dwójkami(dzień, noc) oraz czwórkami(pory roku), reagować ruchem na określone sygnały słowno-muzyczne
- ilustruje ruchem zabawy zimowe, potrafi korzystać z własnej wyobraźni podczas interpretacji ruchowej, muzycznej, słownej, plastycznej prawidłowo porusza się w rytm muzyki, bierze aktywny udział w zabawach.
- doskonali czworakowanie; prawidłowo wykonuje skłony w przód; dokładnie wykonuje ćwiczenia; prawidłowo wykonuje skrętoskłony
- rytmicznie wspina się na palcach stóp i robi prawidłowo przysiad; naśladuje muchy chodzące po suficie (leżenie na plecach); prawidłowo wykonuje podskoki rozkroczno- zwarte; aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych oraz w ćwiczeniach gimnastycznych