TEMATY KOMPLEKSOWE:
– JESIEŃ W SADZIE I NA DZIAŁCE (30.19-11.10.24r.)
– JESIEŃ W PARKU I W LESIE (14.10 – 25.10.24r.)
– CO ROBIĄ ZWIERZĘTA JESIENIĄ? (28.10 -31.10.24r.)

Zamierzone działania:
– tworzenie sytuacji edukacyjnych ułatwiających dzieciom poznawanie ekosystemów: las, park
– „Jesień znów z nami jest” – zapoznanie ze słowami i melodią piosenki, nauka piosenki
– nauka i inscenizacja wiersza „Na straganie”
– słuchanie i powtarzanie rytmów, układanie ich za pomocą symboli, odtwarzanie dźwiękiem rytm przedstawiony w formie graficznej
– czytanie szeregu, określając miejsce w szeregu „przed, za”
– dostrzeganie upływu czasu, przemienność i rytm pór roku, dni tygodnia
– poszerzanie wiedzy nt życia i sposobu przygotowywania się zwierząt dziko żyjących do zimy (zapadanie w zimowy sen), rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego.
– zapoznanie z wpływem wiatru na środowisko przyrodnicze
– rozpoznawanie grzybów trujących i jadalnych, przeliczanie w zakresie 10
– utrwalenie form grzecznościowych, wdrażanie do używania słów adekwatnych do sytuacji
– kształtowanie umiejętności poprawnego zachowania się wobec rówieśników i dorosłych
– wprowadzenie w świat podstawowych symboli charakterystycznych dla jesieni, doskonalenie zmysłów dotyku i węchu
– ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej
– odróżnianie pojęcia: głoska, litera, sylaba, słowo
– wyróżnianie głoski na początku i końcu prostych wyrazów
– ćwiczenia grafomotoryczne, doskonalenie spr. manualnej
– rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej
– tworzenie różnorodnych kompozycji: przestrzennych, płaskich, stosowanie różnych technik plastycznych
– kształtowanie umiejętności posługiwanie się przyborami
– rozwijanie zainteresowań muzyką poważną, jako alternatywną formą ruchu, śpiewanie i tworzenie akompaniamentu do piosenek

„ DZIEŃ CHŁOPAKA” ( 30.09.24r.), „CYRKOWE OPOWIEŚCI” (1.10.24r, 28.10.24r), „DZIEŃ KASZTANA” (3.10.24r), DZIEŃ POCZTY POLSKIEJ (18.10.24r) – wyjście na pocztę

Kategorie: Motylki 2024

Skip to content