Tematy kompleksowe:

  • W moim przedszkolu – 01.09-05.09.2025
  • Ja w grupie – 08.09-12.09.2025
  • Bezpieczna droga do przedszkola – 15.09-19.09.2025
  • Jesień w parku – 22.09.-26.09.2025
  • Cztery żywioły – 29.09.-03.10.2025

Cele operacyjne:

  • Rozpoznaje i wskazuje kąciki zabaw w sali.
  • Zapamiętuje imiona rówieśników.
  • Chętnie uczestniczy w zabawie z rówieśnikami.
  • Rozumie konieczność odkładania zabawek na wyznaczone miejsca.
  • Rozpoznaje i nazywa swój znaczek oraz kolory używane w pracy plastycznej.
  • Rozumie, że każdy ma swoje miejsce i znak w przedszkolu.
  • Rozwija motorykę małą i precyzję podczas malowania i naklejania elementów.
  • Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw i ćwiczeń.
  • Kształtuje zwinność, równowagę i prawidłową postawę ciała.
  • Wita się z rówieśnikami i nauczycielem w ustalony sposób.
  • Stosuje proste formy grzecznościowe w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi.
  • Reaguje na polecenia nauczyciela i uczestniczy w zabawach rytmicznych;
  • Wyklaskuje rytm refrenu piosenki i maszeruje po sali w rytm muzyki.
  • Rozpoznaje i wskazuje części swojego ciała, liczy elementy (rączki, nóżki, oczy, uszy).
  • Używa prostych zdań opisujących swoje ciało.
  • Rozpoznaje i nazywa pojazdy, porównuje ich wielkości (duży–mały).
  • Rozpoznaje policjanta i rozumie jego rolę w dbaniu o bezpieczeństwo.
  • Rozumie podstawowe zasady ruchu drogowego (czerwone – stop, zielone – ruch).
  • Dopasowuje instrumenty muzyczne do odgłosów przyrody (szum liści, krople deszczu).
  • Rozwija koordynację ręka–oko przy przenoszeniu i wrzucaniu owoców do koszyków.
  • Liczy owoce podczas zabawy i grupuje je według rodzaju lub koloru.
  • Rozpoznaje i nazywa drzewa, liście i owoce w przedszkolnym ogrodzie.
  • Współpracuje z rówieśnikami podczas zbierania liści, tworzenia bukietów i wspólnych zabaw.
  • Rozumie, że jesienią liście zmieniają barwy i opadają,
  • Wskazuje, gdzie spotyka się wodę w życiu codziennym,
  • Liczy w zakresie dostępnym jego możliwości.
Skip to content