TEMATY KOMPLEKSOWE W MIESIĄCU STYCZNIU:
- ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA (18-22.01.2021)
- PTAKI ZIMĄ (25-29.01.2021)
- ZALECANE WARUNKI I SPOSOBY REALIZACJI NA MIESIĄC STYCZEŃ:
- zapoznanie z literą [f, F,], [ r, R] : małą i wielką, drukowaną; rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich,
- tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie,
- rozwijanie zainteresowania karnawałem i tradycjami z nim związanymi; wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie,
- liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską
- rozwijanie poczucia rytmu;
- wprowadzenie dodawania jako przybywania elementów „+”; wprowadzenie znaków matematycznych:<,>,=
- rozwijanie umiejętności współdziałania;
- aktywne uczestniczenie w proponowanych zabawach;
- obserwowanie swoich możliwości na tle innych;
- wyrażanie przeżyć i doświadczeń w ekspresji plastycznej; samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowisk pracy.
- ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej;
- nauka piosenki: WESOŁA BABCIA.
- nauka wiersza W. Chotomskiej Wiersz dla babci.
- zachęcanie do pozyskiwania informacji na temat dzieciństwa członków rodziny;
- formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;
- pamięciowe opanowanie utworu literackiego;
- wyjaśnienie znaczenia drzewa genealogicznego;
- dodawanie i porównywanie liczb w zakresie 8;
- zachęcanie do sprawiania bliskim osobom niespodzianek;
- wypowiadanie się na temat wiersza; piosenki; wysłuchanego opowiadania;
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem; uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych; przebywanie na świeżym powietrzu;
- praca indywidualna z dziećmi – ćwiczenia słuchu fonematycznego; ćwiczenia w głoskowaniu wyrazów; ćwiczenia małej motoryki.
- rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze,
- określanie cech ptasich na przykładzie wróbla;
- rozwijanie umiejętności interpretowania zdarzeń przedstawionych na obrazkach;
- utrwalanie nazw dni tygodnia i kolejności, w jakiej występują;
- praca indywidualna z dziećmi: ćwiczenia słuchu fonematycznego; ćwiczenia w głoskowaniu wyrazów; ćwiczenia małej motoryki.
-
Piosenka do nauki : Wesoła babcia I. Moja babcia lubi śpiewać,
moja babcia lubi grać.
Lubi czytać dobre książki,
a w niedzielę dłużej spać.
Ref.: Bo nieprawda, że to babcie
muszą ciągle w kuchni stać,
smażyć placki, jajecznicę
i ubrania nasze prać.
II. Moja babcia jest zadbana
i ubiera modnie się.
Chodzi często do fryzjera
i wspaniale trzyma się.
Ref.: Bo nieprawda…
III. A ja kocham swoją babcię
i pomagam ciągle jej.
Chcę, by długo była młoda
i by żyło się jej lżej.
Ref.: Bo nieprawda…
WIERSZ DO NAUKI NA MIESIĄC STYCZEŃ: Kochamy babcię i dziadka”
1. Kochamy nasze babcie
I dziadków też kochamy,
W Dniu Babci i w dniu Dziadka
Życzenia Wam składamy.2. Dziękujemy Wam dziadkowie,
To bardzo Wam się chwali,
żeście nam rodziców
tak dobrze wychowali!3. Bez was smutny byłby świat!
żyj nam babciu,
żyj nam dziadku
co najmniej dwieście lat!