TEMATY KOMPLEKSOWE :

  • Poznajemy zawód – lekarz, pielęgniarka od 28.02 do 04.03.2022 r.
  • Zdrowo jemy , wodę pijemy od 07.03 do 11.03.2022 r.
  • Wiosna ach to Ty od 14.03. do 25.03.2022 r.
  • Z biegiem Wisły – Toruń od 28.03. do 01.04.2022 r.

 

CELE OPERACYJNE:

 

  • wie co można kupić w aptece,
  •  wie po co są recepty,
  •  wie co powinno się znaleźć w apteczce,
  • przestrzega zakazu samodzielnego spożywania leków;
  • wie na czym polega praca pielęgniarki
  • wie do czego służy: bandaż , opatrunek uciskowy, plaster
  • Poznają zawód lekarza;
  • uczy się nowych pojęć i zachowań związanych z wizytą u lekarza;
  • potrafi docenić prace lekarza i wie kiedy zwrócić się do niego pomoc;
  • wymienić trzech lekarzy różnej specjalności;
  • wie, że każdy organizm składa się z wody;
  •  wie, że woda jest niezbędna do życia;
  • orientuje się w zasadach zdrowego żywienia
  • wie, że każdy człowiek powinien jeść dużo produktów zdrowych, warzyw, owoców, produktów mlecznych i mięsnych a ograniczać słodycze;
  • wie, że jarzyny to warzywa a razowiec to chleb z mąki razowej
  • Potrafi wytłumaczyć znaczenie przysłowia,
  • zinterpretować je własnymi słowami,
  • opisać jaka jest pogoda,
  • wymienić  pory roku zachowując kolejność,
  • wymienić odpowiednie części garderoby jakie należy założyć w zależności od pogody
  • poznać i porównać nasiona,
  •  potrafi je zasiać i zsadzić cebulki w ziemi,
  •  opowiedzieć jak należy pielęgnować rośliny,
  •  wymienić co potrzebne jest roślinom do życia (woda , słońce),
  • zakodować na kartce wykonane czynności
  • opowiedzieć o obrzędzie  związanym z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny,
  • spontanicznie wypowiadać się na temat dzisiejszych wydarzeń, zauważyć oznaki wiosny

(słońce, krokusy, bazie)

  • potrafi w skupieniu wysłuchać legendy;
  • wie co to jest Toruń;
  • potrafi własnymi słowami opowiedzieć legendę;
  • zna położenie Torunia na mapie; zna zabytki Torunia.
  • zna stałe następstwo dni i nocy , pór roku,
  •  potrafi rozróżnić stronę lewą i prawą,
  • potrafi określić kierunki i ustalić położenie obiektów w stosunku do własnej osoby, a także w odniesieniu do innych obiektów.
  • przelicza w zakresie 5
  • podaje liczebność zbiorów
  • podaje liczbę większą i mniejszą od podanej
  • umie godzić się z przegraną;
  • umie manifestować swoje emocje w sposób akceptowany w grupie;
  • liczy do 6 za pomocą liczebników głównych;
  • odróżnia prawidłowe liczenie od błędnego;
  • umie odwzorowywać zbiory liczmanów (ilość kropek zgadza się z ilością kroków lub przesunięć pionkiem);
  • przechodzi po ułożonej na podłodze lince ustawiając stopę za stopą; manipuluje dowolnie laską wykonaną z gazety, imituje rzut oszczepem, zamiatanie, granie w hokeja, jazdę na koniu; przeskakuje przez laskę trzymaną przez kolegę na wysokości 30 – 35 cm; wystukuje w marszu rytm wystukując końcem laski o podłogę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMATY KOMPLEKSOWE :

  • Poznajemy zawód – lekarz, pielęgniarka od 28.02 do 04.03.2022 r.
  • Zdrowo jemy , wodę pijemy od 07.03 do 11.03.2022 r.
  • Wiosna ach to Ty od 14.03. do 25.03.2022 r.
  • Z biegiem Wisły – Toruń od 28.03. do 01.04.2022 r.

 

CELE OPERACYJNE:

  • wie co można kupić w aptece,
  •  wie po co są recepty,
  •  wie co powinno się znaleźć w apteczce,
  • przestrzega zakazu samodzielnego spożywania leków;
  • wie na czym polega praca pielęgniarki
  • wie do czego służy: bandaż , opatrunek uciskowy, plaster
  • Poznają zawód lekarza;
  • uczy się nowych pojęć i zachowań związanych z wizytą u lekarza;
  • potrafi docenić prace lekarza i wie kiedy zwrócić się do niego pomoc;
  • wymienić trzech lekarzy różnej specjalności;
  • wie, że każdy organizm składa się z wody;
  •  wie, że woda jest niezbędna do życia;
  • orientuje się w zasadach zdrowego żywienia
  • wie, że każdy człowiek powinien jeść dużo produktów zdrowych, warzyw, owoców, produktów mlecznych i mięsnych a ograniczać słodycze;
  • wie, że jarzyny to warzywa a razowiec to chleb z mąki razowej
  • Potrafi wytłumaczyć znaczenie przysłowia,
  • zinterpretować je własnymi słowami,
  • opisać jaka jest pogoda,
  • wymienić  pory roku zachowując kolejność,
  • wymienić odpowiednie części garderoby jakie należy założyć w zależności od pogody
  • poznać i porównać nasiona,
  •  potrafi je zasiać i zsadzić cebulki w ziemi,
  •  opowiedzieć jak należy pielęgnować rośliny,
  •  wymienić co potrzebne jest roślinom do życia (woda , słońce),
  • zakodować na kartce wykonane czynności
  • opowiedzieć o obrzędzie  związanym z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny,
  • spontanicznie wypowiadać się na temat dzisiejszych wydarzeń, zauważyć oznaki wiosny

(słońce, krokusy, bazie)

  • potrafi w skupieniu wysłuchać legendy;
  • wie co to jest Toruń;
  • potrafi własnymi słowami opowiedzieć legendę;
  • zna położenie Torunia na mapie; zna zabytki Torunia.
  • zna stałe następstwo dni i nocy , pór roku,
  •  potrafi rozróżnić stronę lewą i prawą,
  • potrafi określić kierunki i ustalić położenie obiektów w stosunku do własnej osoby, a także w odniesieniu do innych obiektów.
  • przelicza w zakresie 5
  • podaje liczebność zbiorów
  • podaje liczbę większą i mniejszą od podanej
  • umie godzić się z przegraną;
  • umie manifestować swoje emocje w sposób akceptowany w grupie;
  • liczy do 6 za pomocą liczebników głównych;
  • odróżnia prawidłowe liczenie od błędnego;
  • umie odwzorowywać zbiory liczmanów (ilość kropek zgadza się z ilością kroków lub przesunięć pionkiem);
  • przechodzi po ułożonej na podłodze lince ustawiając stopę za stopą; manipuluje dowolnie laską wykonaną z gazety, imituje rzut oszczepem, zamiatanie, granie w hokeja, jazdę na koniu; przeskakuje przez laskę trzymaną przez kolegę na wysokości 30 – 35 cm; wystukuje w marszu rytm wystukując końcem laski o podłogę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skip to content