Na początek przypomnijmy sobie jakie znamy już cyfry (0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10) …czyli poznaliśmy wszystkie . Niektórzy z Was potrafią przeliczać dalej, ale my dziś skupimy się tylko na tych.
Poznaliśmy też już niektóre znaki matematyczne (+, =, >,<) dodawania, równości, większości, mniejszości . Dziś czas na kolejny znak odejmowania czyli minus( -). Oznacza to że coś się zmniejsza, odchodzi, coś zabieramy …najlepiej zrozumiemy to na przykładach . Na początek obejrzymy razem filmik wyjaśniający 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=becBag7miSk
Żeby to bardziej zrozumieć musimy poćwiczyć w praktyce . Możesz ze swoim rodzicem w parze pobawić się w odejmowanie tego co masz akurat pod ręką . Na przykład :Julka miała 10 uroczych maskotek , którymi lubiła się bawić w przedszkole. Mama postanowiła część z nich uprać , wzięła od Julci tylko 3 na początek …..ile zostało Julce maskotek do zabawy ? Odpowiedz : 7 …wyśmienicie 🙂 Poniżej wstawiamy kartę pracy na której można poćwiczyć odejmowanie . Dobrej zabawy 🙂 A jeśli zechcesz później poruszać się i odsapnąć od matematycznych zmagań polecamy to :
A oto mała karta do przećwiczenia nowej sztuki odejmowania :
A teraz po zabawie, zrelaksowane dzieci zapraszamy na zajęcia plastyczne. Przygotowaliśmy dwie propozycje, które można wykorzystać do dekoracji stołu wielkanocnego lub pokoju. Pierwsza propozycja to kurka -stojaczek do pisanek wykonana z wytłaczanek po jajkach. Druga propozycja to baranek z płatka kosmetycznego. Propozycje z instrukcją zamieszczone w linku.Pozdrawiamy i życzymy udanej zabawy.