Dzisiaj mamy czwartek- 23.04.2020

Cele: Dziecko: poznaje i wymienia rodzaje odpadów,  podaje cechy fizyczne papieru, plastiku i szkła; nazywa  kolory koszy, które służą do segregowania śmieci, − mówi, jakie śmieci do nich wrzucamy; segreguje śmieci ze względu na cechę fizyczną tj. na papier, plastik i szkło; – porównuje liczebność przez przeliczanie.

Dzisiaj pobawimy się w małych badaczy. Będziemy poznawać właściwości : Papieru, plastiku oraz szkła. 

Do badania właściwości papieru musimy przygotować  różne przedmioty wykonane z papieru np.: gazeta, kartka, pudełko tekturowe. Proszę aby dziecko wzięło do ręki przygotowany papier i określiło jego cechy.

Czy taki jest twój wniosek? Jeśli tak to badanie udało się ! Gratuluję!

Wniosek: papier jest miękki, da się go drzeć, daje się zgniatać.

Kolejne badanie –Badanie właściwości plastiku. (Stolik a na nim różne przedmioty wykonane z plastiku, np.: plastikowa butelka).

Proszę aby dziecko wzięło do ręki przygotowany plastik i określiło jego cechy.

Czy twój wniosek jest taki sam? Brawo. Znowu Ci się udało!

Wniosek: plastik jest lekki, elastyczny lub sztywny.

Proszę rodzica o wyjaśnienie dziecku czym jest plastik.

Plastik to potoczna nazwa tworzywa sztucznego – materiału wytworzonego przez człowieka z niewystępujących w naturze substancji. Jest on surowcem całkowicie odpornym na wodę i wiele czynników chemicznych.

Badanie właściwości szkła. Stolik a na nim przedmioty wykonane ze szkła, np.: mały słoik, spodki. Proszę aby dziecko wzięło do ręki przygotowany szklany przedmiot i określiło jego cechy.

Czy Twój wniosek podobny jest do mojego? Super!

Wniosek: szkło jest ciężkie, zimne, twarde, przepuszcza światło.

Pamiętajcie dzieci o konieczności segregowania odpadów w celu ich ponownego wykorzystania w przemyśle!

Zabawa matematyczna- Segregowanie odpadów.

Do zadania będą potrzebne: 3 kartki A3 w kolorach: zielonym, żółtym, niebieskim, pognieciona kartka, pudełko tekturowe, torebka po cukrze, pusta butelka po soku, słoiczki po dżemie, puste pudełko po margarynie, plastikowy kubek – to co znajdziecie w domu. Dziecko ogląda zgromadzone odpady.  Prosimy o posegregowanie  odpadów. Układamy na środku dywanu (podłogi) w pokoju- kartki w kolorach: niebieskim, żółtym, zielonym. Jeśli nie mamy to możemy położyć materiały w tych kolorach lub worki do segregacji śmieci.  Prosimy by dziecko wymieniło  nazwy przedmiotów i położyło je na odpowiednich kolorach  – dziecko segreguje odpady. Następnie przelicza odpady każdego rodzaju. Których śmieci jest najwięcej, a których najmniej a może tyle samo?

 

Kategorie: Wydarzenia