Witajcie w kolejnym pracowitym tygodniu, od dziś zajmiemy się tematyką związaną z BEZPIECZEŃSTWEM , które jest niezwykle ważne . Na początek obejrzyjcie prezentację multimedialną „Bezpieczne zachowania”.
A teraz posłuchajcie opowiadania z serii „Bezpieczna bajka”pod tytułem ”112” Beaty Ostrowickiej. Poproś kogoś dorosłego o odczytanie bajki. W załączeniu jest link, w którym znajduje się opowiadanie.
ZAŁĄCZNIK, STR.31-36( do odczytania dziecku)
http://www.przedszkola-zlotow.pl/zps1_files_38/program_bezpieczny_przedszkolak.pdf
Porozmawiajmy o tej pouczającej historii:
– kto jest głównym bohaterem opowiadania?
– jak spędzała wakacyjny czas Julka z rodziną?
– co wydarzyło się podczas zabawy z mamą?
– jak poradziła sobie w tej niebezpiecznej sytuacji Julka?
– jak oceniasz zachowanie Julki? Czy jest dzielną dziewczynką?
– jaki numer telefonu warto zapamiętać?
Spróbujmy teraz spisać podstawowe zasady bezpieczeństwa dla przedszkolaka i koniecznie umieść to w widocznym miejscu , by każdy o nich pamiętał. Mam dla Ciebie małą podpowiedź:
Na koniec zajęcia z rozwoju mowy i myślenia czas na odrobinę ruchu poprzez zabawę.
Zabawa w poszukiwanie „niebezpiecznych skarbów“
Dorosły chowa w domu lub w ogrodzie „niebezpieczne przedmioty“ zanim przybędą dzieci. Gdy dzieci wejdą, robi wprowadzenie do zabawy: mówi, że na terenie
domu/ogrodu znajdują się przedmioty, które symbolizują niebezpieczne sytuacje, jakie mogą wydarzyć się w domu. Następnie odczytuje listę niebezpiecznych przedmiotów, a zadaniem
dzieci jest ich odnalezienie ( jeżeli dzieci będą miały problemy, można wprowadzić
elementy zabawy w ciepło, zimno, żeby ułatwić im szukanie.
Po odnalezieniu wszystkich przedmiotów dzieci siadają i omawiają z dorosłym odnalezione
przedmioty: dlaczego stanowią dla nas niebezpieczeństwo?, jak możemy go uniknąć ? itp.
Przykładowa lista:
*Puste pudełko po zapałkach (symbol ognia – nie wolno bawić się kuchenką, jak również
zapałkami)
*Puste opakowanie po jakimś środku chemicznym, np. płynie do naczyń, mleczku do
czyszczenia (symbol niebezpiecznych substancji chemicznych, które możemy znaleźć w
domu i których pod żadnym pozorem nie wolno pić!!!)
* Plastikowy nóż (symbol różnych ostrych narzędzi kuchennych, którymi możemy się
pokaleczyć i którymi nie wolno się bawić)
*Przedłużacz (symbol gniazdek elektrycznych i ogólnie elektryczności – zakaz bawienia się,
wykładnia palców bądź innych rzeczy do gniazdek)
* Żelazko albo metalowy czajnik (w zależności od możliwości – symbol rzeczy, którymi
łatwo się poparzyć i na które należy uważać)
* Pęczek kluczy (symbol tego, że gdy jesteśmy sami w domu, to nie wolno nam otwierać
drzwi nieznajomym)
*Puste opakowanie po lekach (nie wolno brać samemu leków, nawet gdy są ładne, kolorowe i
wyglądają jak cukierki)
* Rysunek okna (symbol okien, przez które możemy wypaść, przez które nie wolno wyrzucać
żadnych przedmiotów – ponieważ może to być niebezpieczne dla przechodniów itp., itd.)
Mam również dziś dla Was Kochani cudowną niespodziankę muzyczną od naszej ulubionej Zozi. „ Świat realny jest genialny „(Internet, gry, telefon -rzecz o bezpieczeństwie). Posłuchajmy i zaśpiewajmy Razem z Zozi.
Czy potrafisz powiedzieć Mamie o jakich zagrożeniach opowiada piosenka ?Napewno…Zapamiętajmy jakie dobre przesłanie ma dla Nas Zozi w swojej piosence …a teraz pośpiewajmy razem z Nią 🙂 Poprzez powtarzanie krótkich fragmentów nauczysz się słów i będziesz mógł samodzielnie śpiewać . Powodzenia :* Do miłego we wtorek …