TEMATY KOMPLEKSOWE NA PAŹDZIERNIK:
1. LIST PANI JESIENI DO ZWIERZĄT
2. CO Z CZEGO OTRZYMUJEMY
3. MOJA RODZINA
4. WODA I JEJ TAJEMNICE
CELE OPERACYJNE:
– Dziecko zna sposoby przygotowywania się wybranych zwierząt do zimy
– Dostrzega zmiany w wyglądzie zwierząt przed zbliżającą się zimą: zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór, zwiększenie masy ciała,
– Rozpoznaje owoce lasu: za pomocą dotyku, węchu, wzroku
– Wyszukuje takie same przedmioty, obrazki
– Wyszukuje takich same symbole graficzne np. figury
– Odtwarza rytm za pomocą klaskania, tupania
– Układa historyjkę obrazkową (4 obrazki) według kolejności zdarzeń.
– Rytmicznie dzieli słowa (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby,
– Prawidłowo gospodaruje przestrzenią kartki (ograniczenie przestrzenne)
– Ustala położenie obiektów względem własnej osoby,
– Posługuje się umownymi znakami, np. strzałkami (przygotowanie do programowania),
– Odróżnia błędne liczenie od liczenia poprawnego,
– Wycinania, wydziera, składa papier,
– Rysuje, maluje – korzysta z różnych materiałów i przyborów,
– Śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego,
– Opisuje zmiany zachodzące w przyrodzie późną jesienią,
– Wyjaśnia zjawiska związane ze stanami skupienia wody,
– Wyciąga wnioski, uzasadnia swoje zdanie,
– Ubieranie się odpowiednio do pogody,
– Odczytuje pogodę zapisaną w postaci umownych znaków, dostosowuje ubiór do warunków atmosferycznych,
– Wyjaśnia pojęcie drzewo genealogiczne, tworzy skrócone drzewo genealogiczne (trzy pokolenia swojej rodziny: babcia – dziadek, mama – tata, dzieci),
– Rozpoznaje i nazywa takie wartości, jak np.: miłość, dobro, przyjaźń, uczciwość, odwaga,
– Dokonuje oceny zachowania bohaterów literackich, uzasadnia swoje zdanie, dostrzega i opisuje krzywdę innych ludzi, odróżnia dobro od zła,
– Podaje informacje na temat zawodów niedostępnych bezpośredniej obserwacji,
– Łączy pracę zawodową rodziców z otrzymywaniem wynagrodzenia jako źródła budżetu domowego niezbędnego do utrzymania rodziny,