TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. BAJKI I BAJECZKI Z DZIECIĘCEJ KSIĄŻECZKI
2. W MOIM RODZINNYM DOMU
3. MOJE PRAWA I OBOWIĄZKI
4. MOJE ZDROWIE I BEZPIECZEŃSTWO
Udział w projekcie „MAŁY MIŚ W ŚWIECIE WIELKIEJ LITERATURY 2020/2021” :
MODUŁ I – „Książeczki dzieciństwa” (od 02.11.2020 do 31.05.2021)
MODUŁ III – „Dbamy o zdrowie z małym Misiem” (listopad)
Cele:
- wzmacnianie zainteresowania książkami i publikacjami dla dzieci
- próby tworzenia własnych rymowanek i wierszyków
- dbanie o swoje zdrowie
CELE OPERACYJNE:
– Dokonywanie oceny postępowania bohaterów literackich,
– Aktywizowanie umysłu i emocji dzieci w toku odgrywania scenek dramowych,
– Wzbogacenie wiedzy na temat teatru,
– Utrwalanie zasad zachowania obowiązujących podczas wizyty w teatrze i oglądania przedstawienia teatralnego
– Odgrywanie scenek sytuacyjnych w teatrze cieni według ustalonego scenariusza,
– Wykorzystywanie ćwiczenia orientacji przestrzennej w grach i zabawach ruchowych,
– Posługiwanie się umownymi znakami – przygotowanie do programowania,
– Utrwalanie umiejętności poruszania się w metrum trójdzielnym.
– Budzenie zainteresowania literaturą dla dzieci,
– Rozwijanie logicznego myślenia,
– Wzbogacenie wiedzy na temat budowy książki,
– Spostrzeganie stanów emocjonalnych innych osób, właściwe reagowanie na nie,
– Kształtowanie właściwych zachowań społecznych,
– Zapoznanie się z dokumentem określającym prawa dziecka,
– Rozumienie swojego prawa do pomocy ze strony dorosłych w trudnych sytuacjach,
– Poznawanie nowej techniki plastycznej, rozwijanie sprawności manualnej. Wykonanie witraża.
– Dowiadywanie się na temat posiadania przez dzieci i dorosłych nie tylko praw, ale i obowiązków,
– Rozwijanie umiejętności kodowania informacji,
– Rozwijanie mowy, wzbogacanie słownictwa o nazwy wykonywanych czynności,
– Kształtowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek różnego typu,
– Dostrzeganie konsekwencji niewłaściwego ubierania się w stosunku do warunków pogodowych,
– wspomaganie rozwoju kompetencji społecznych – uwrażliwienie na potrzeby chorych,
– Poszerzanie doświadczeń plastycznych, rozwijanie kreatywności i pomysłowości,
– Ćwiczenie umiejętności poprawnego operowania głosem podczas śpiewu,
– Zapoznanie z wybranymi urządzeniami wykorzystywanymi w gospodarstwie domowym dawniej i dziś.