ZALECANE WARUNKI I SPOSOBY REALIZACJI NA MIESIĄC LISTOPAD
2020 DLA GRUPY „BIEDRONEK” – 4-LATKI

TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. Jesienna pogoda
2. Mój ojczyzna, mój dom
3. Moje prawa i obowiązki
4. Projekt Emocje

CELE OPERACYJNE:
• dostrzega i nazywa zjawiska atmosferyczne związane z jesienią: wiatr, deszcz, burza, chmury, mgła, słońce
• wymienia środki ostrożności, jakie trzeba zachować podczas burzy
• uczestniczy w zabawach na czworakach
• uczestniczy w formie ustawienia: rozsypka
• ćwiczy koncentrację uwagi
• śpiewa piosenkę Deszczyk
• reaguje ruchem na przerwę w muzyce
• skupia uwagę na mówiącej do niego osobie
• wymienia charakterystyczne cechy jesiennego krajobrazu
• tańczy z dziećmi z grupy, integruje się podczas zabawy
• rozwiązuje zagadki
• dostrzega rytm w ciągu ułożonych przedmiotów i go kontynuuje
• maluje farbami deszczowy obrazek
• dba o porządek w toku pracy i po jej zakończeniu
• recytuje wiersz Katechizm polskiego dziecka W. Bełza
• wie, jak nazywa się nasz kraj
• wie, jak wygląda mapa Polski
• rozpoznaje godło Polski
• podaje pełną nazwę miejscowości, w której mieszka
• rozpoznaje takie same obrazki
• rozpoznaje i nazywa dynamikę: cicho, głośno
• układa obręcz wg polecenia nauczyciela
• uczestniczy w zabawach z elementem skoku
• zgłasza nauczycielowi dolegliwości, umie poprosić o pomoc
• układa domy na macie wg kodu (wg kształtu i koloru)
• konstruuje w zespole dom z klocków
• nazywa przedmioty codziennego użytku i urządzenia gospodarstwa domowego
• opisuje swój dom, wypowiada się na temat swojego domu
• rysuje pastelami swój dom w konturach mapy Polski
• wymienia domowe obowiązki poszczególnych członków rodziny
• tworzy kompozycję płaską z kolorowych papierów wg własnego pomysłu
• reaguje odpowiednimi ruchami na ustalone sygnały
• wykonuje układ ruchowy do piosenki
• słucha w skupieniu podanych, przez nauczyciela, rytmów
• powtarza rytmy podane przez N. (stukanie, klaskanie itp.)
• reaguje ruchem na akompaniament do marszu i biegu
• gra na instrumentach perkusyjnych: grzechotka, tamburyno
• rysuje kredkami na temat dowolny
• rozpoznaje i nazywa uczucia
• buduje poczucie własnej wartości
• podnosi piłkę i inne przedmioty
• uczestniczy w zabawach z elementem: rzutu
• rzuca i łapie piłkę
• tworzy kompozycję przestrzenną Domek dla misia
• maluje farbą (palcami), odtwarza nastrój muzyki w pracy plastycznej
• uczestniczy w zabawach z chustą animacyjną
• wypowiada zdania z różną siłą głosu (od szeptu do krzyku)
• potrafi dobrać odpowiedni kolor do danej emocji
• określa położenie przedmiotów w przestrzeni: na, pod, za, obok, za mną, przede mną, do przodu, do tyłu
• idzie po strzałkach do misia (po macie do kodowania)
• określa nastrój słuchanego utworu
• interpretuje ruchem nastrój muzyki, tańczy z szarfami
• 05.11.2020 – Dzień postaci z bajek
• 22.11.2020 – Dzień Kredki

PIOSENKA DO NAUKI NA MIESIĄC LISTOPAD

„Deszcz”

I. Kapu-kapu, pada deszcz,
     strugi lecą z nieba.
    A ja jednak powiem wam:
    martwić się nie trzeba.

Ref. Weź parasol zaraz do ręki,
         włóż na nogi kalosze.
         Zanuć słowa tej piosenki
         i wesoło ruszaj w drogę. (x2)

II. Kapu-kapu, kapu, kap,
      deszczyk z nieba leci,
      w kroplach deszczu, nucąc tak,
      idą sobie dzieci.

Ref. Weź parasol …

III. Kapu-kapu, pada deszcz,
        wszystko mokre w koło.
        Przez kałuże sobie skacz,
        śmiejąc się wesoło.

Ref. Weź parasol …

WIERSZ DO NAUKI NA MIESIĄC LISTOPAD

„Katechizm polskiego dziecka” W. Bełza

– Kto ty jesteś?

– Polak mały.

– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.

– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.

– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.

– Czym ta ziemia?
– Mą ojczyzną.

– Czym zdobyta?
– Krwią i blizną.

– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.

– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę. (…)

Skip to content