TEMATY KOMPLEKSOWE
1. ZWIERZĘTA NASZYCH PÓL I LASÓW
2. PIENIĄDZE – projekt (temat przeniesiony z poprzedniego miesiąca ze względu na kwarantannę grupy)
3. MARCOWA POGODA- zakładamy zielony ogródek
4. WIOSENNE PRZEBUDZENIE
5. WIELKANOC
CELE OGÓLNE:
– Wzbogacanie wiedzy na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka
– Wzbogacanie wiadomości na temat życia i zwyczajów zwierząt mieszkających w lesie
– Wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt żyjących na polu
– Rozwijanie umiejętności tworzenia akompaniamentu
– Wyjaśnianie pojęć: ptaki, ssaki, owady
– Rozwijanie sprawności narządów artykulacyjnych
– Poznawanie znaczenia witamin dla zdrowia człowieka
– Rozpoznawanie i nazywanie różnych produktów żywnościowych bogatych w witaminy
– Kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku
– Rozpoznawanie znaków synoptycznych
– Rozwijanie umiejętności posługiwania się w celowo stworzonych sytuacjach liczebnikami porządkowymi
– Porównywanie liczebności zbiorów
– Zapoznanie z ludowym zwyczajem pożegnania zimy
– Utrwalanie nazw pór roku
– Utrwalanie wiadomości na temat tradycji wielkanocnych
– Poznawanie właściwości ziemi i piasku,
– Wzbogacanie wiedzy na temat kwiatów doniczkowych i zasad ich pielęgnacji,
– Poznawanie właściwości ziemi i piasku,
– Rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej
– Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny,
– Utrwalanie nazw roślin charakterystycznych dla środowiska parku,
– Rozwijanie umiejętności poruszania się w przestrzeni (w rytmie muzyki),
– Wyrabianie reakcji na zmiany tempa.
– Przybliżenie efektu odbicia i symetrii,
– Dostrzeganie regularności w kształtach różnych przedmiotów
CELE OGÓLNE PROJEKTU:Pieniądze
– Budzenie i aktywizowanie ciekawości oraz aktywności poznawczej dziecka,
– Budowanie wiedzy na temat historii pieniądza i szeroko pojętej edukacji ekonomicznej,
– Łączenie pracy zawodowej rodziców z otrzymywaniem wynagrodzenia jako źródła budżetu domowego niezbędnego do utrzymania rodziny,
– Uwrażliwianie na sytuacje dzieci wychowujących się w trudnych warunkach,
– Kształtowanie nawyków racjonalnego gospodarowania pieniędzmi,
– Wzbogacanie dziecięcego słownictwa o pojęcia związane z pieniędzmi i ich produkcją,
– Rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków z samodzielnie przeprowadzonych eksperymentów i doświadczeń.