Witam Was Serdecznie! Dzisiaj kolejny dzień nauki- 30 marca.

Zadania na dzisiaj to:

1). Słuchanie opowiadania Grzegorza Kasdepke Najpiękniejsze… z wykorzystaniem ilustracji.

Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dziecko było naj, naj, najwspanialsze!… Prawda? Tak
samo rzecz się miała z pewnymi dobrze znanymi kurami. Któregoś ranka wszystkie trzy zniosły
jajka. Cóż to była za radość!
Pokoloruj rysunki jajek jednym kolorem, ale tak, żeby każde jajko było inne.
Połącz w pary takie same zestawy pisanek.
56 aktywność twórcza, percepcja wzrokowa84
Gdakały wniebogłosy ze szczęścia! Spoglądały z miłością na swe jajeczka. Otulały je delikatnie. Nasłuchiwały, czy zza kruchej skorupki nie dobiegnie ich czasem jakiś dźwięk. Jednym
słowem, jak wszystkie mamy, robiły sporo zamieszania.
− Z mojego jajeczka – gdakała pierwsza kura – wyrośnie najsilniejszy kogucik na całym
podwórku!
− A z mojego – gdakała druga – najpiękniejsza nioska w całej wsi!
Zaś trzecia kura była tak szczęśliwa, że nie wiedziała nawet, czy wolałaby chłopca, czy
dziewczynkę. Wszystkie jednak chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze. Postanowiły więc
pomalować skorupki jajek najwspanialej, jak tylko potrafiły.
− Mój kogucik – gdakała pierwsza kura – będzie czerwony w niebieskie paseczki.
− A moja nioska – gdakała druga – będzie różowa w zielone groszki.
Zaś trzecia kura nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajo na pomarańczowo w brązowe kwadraciki, czy na brązowo w pomarańczowe trójkąciki. Wszystkie były przekonane, że
z tak kolorowych jajek wyklują się najpiękniejsze kurczaczki na świecie. I rzeczywiście. Którejś
nocy usłyszały jakieś ciche trzaski, jakieś popiskiwania… – zanim się obejrzały, z popękanych,
kolorowych skorupek wyskoczyły ich dzieci.
− Jaka śliczniutka!… – wygdakała pierwsza kura.
− Mój ty kochany!… – rozczuliła się druga.
− Chlip, chlip!… – płakała ze szczęścia trzecia kura.
A małe kurczaczki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samo słońce, rozejrzały się
dookoła i krzyknęły radośnie: „Mamo! Już jestem!”
Rozmowa na temat opowiadania.
Wypowiedzi dzieci dotyczące utworu; zwracanie uwagi na zachowanie kur, ich pragnienia,
sposób ozdabiania jajek; podkreślanie więzi matki z dzieckiem.
Karta pracy, cz. 3, nr 56.
− Pokolorujcie rysunki jajek jednym kolorem, ale tak, żeby każde jajko było inne.
− Połączcie w pary takie same zestawy pisanek.

Karta pracy, cz. 3, nr 57.
• Kończenie rysowania kurki i kogucika według wzoru.
• Kolorowanie jajka znajdującego się po lewej stronie karty w różowe wzorki, a po prawej – w zielone
wzorki.

Po powrocie do przedszkola za każde ładnie wykonane zadanie czekają na Was pachnące naklejki. Pozdrawiam Was gorąco-Pani Hania:)

2) Ćwiczenia gimnastyczne . Cel: rozwijanie sprawności fizycznej.

Kategorie: Motylki 2020