Witajcie moi Kochani. Oto zadania na dzisiaj:

1. Zabawa „Nakrywamy do stołu”.
Rodzic proponuje dziecku przygotowanie wielkanocnego stołu (można wykorzystać stolik i naczynia z kącika dla lalek). Dzieci z pomocą rodzica nakrywają stół białym obrusem. Ustawiają na nim talerze, sztućce, kubki. Na środku stołu umieszczają np. wazon z palemką, a obok wazonu – rzeżuchę w doniczce i baranka z cukru.

2. Zabawa „Potrawy wielkanocne” – odnajdywanie obrazków przedstawiających potrawy wielkanocne (za pomocą instrukcji słownej).
Rodzic układa na podłodze pole kratkowane z kolorowego sznurka, 5×5 (każda kratka musi być takiej wielkości, aby dzieci mogły stanąć w niej swobodnie obiema stopami). W dowolnych kratkach układamy obrazki przedstawiające potrawy wielkanocne. Zaznaczamy początek trasy, wyciętym z papieru czerwonym kołem. Proponujemy dziecku pomoc w przeniesieniu potraw z kuchni na stół wielkanocny. Dziecko za pomocą instrukcji słownej, np.: dwa kroki do przodu, jeden krok do tyłu, dwa kroki w bok, … przemieszcza się z kratki do kratki, podnosi pierwszy obrazek, który napotkało, wypowiada nazwę przedstawionej na nim potrawy, dzieląc ją rytmicznie na sylaby, a następnie układa obrazek na stole.

3. Zabawa „Ukryte jajka” – odszukiwanie ukrytych w pokoju sylwet jajek. Określenie ich położenia.
Rodzic wyraża zadowolenie z liczby potraw znajdujących się na wielkanocnym stole. Wypowiada jednak prośbę gości, którzy chcieliby, aby na wielkanocnym stole znalazło się więcej jajek. Dziecko poszukuje wyciętych z żółtego papieru sylwet jajek, które rodzic umieścił wcześniej w różnych miejscach pokoju. Dziecko, gdy odnajdzie sylwetę jajka, określa miejsce, gdzie zostało ono znalezione, np.: pod telewizorem, na regale, obok książki,… Następnie dziecko kolejno układa sylwety jajek na talerzach, które znajdują się na stole, ale w taki sposób, aby na żadnym z nich nie było więcej niż pięć sylwet. Jeśli zostaną niewykorzystane sylwety, dzieci odkładają je na środek stołu.

4. „Wielkanocni goście” – zabawa paluszkowa.
Rodzic czyta rymowankę, dzieci pokazują odpowiednią liczbę palców i odpowiadają na pytania.
Przy wielkanocnym stole pięciu gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole czterech gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole trzech gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole dwóch gości siedziało. Dwóch poszło do domu, to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole smutno się zrobiło, bo pyszne śniadanie właśnie się skończyło.

5. Na koniec wykonaj kartę pracy.

Zachęcam do wykonywania zdjęć podczas Waszej pracy w domu i wrzucania ich na naszego grupowego Messengera.