Zadanie na piątek!

1.Słuchanie opowiadania Agnieszki Galicy Bajeczka wielkanocna. Cel: rozwijanie mowy.

2. Zabawa dydaktyczna Szukamy ukrytych pisanek. Cel: ćwiczenia spostrzegawczości.

Słuchanie opowiadania (Proszę rodzica o przeczytanie opowiadania).
Wiosenne Słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki
zaczęły wychylać się z pączków.
− Jeszcze chwilę – mruczały wierzbowe Kotki. – Daj nam jeszcze pospać. Dlaczego już musimy wstawać?
A Słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:
− Tak to już jest, że musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle
roboty.
Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotek, Słońce powędrowało dalej.
Postukało złotym palcem w skorupkę jajka − puk, puk! I przygrzewało mocno.
Obejrzyj obrazki. Zaznacz dziewięć różnic między nimi.
61 percepcja wzrokowa, przeliczanie, wiedza ogólna98
− Stuk, stuk! – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się
malutki Kurczaczek.
Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.
− Najwyższy czas – powiedziało. – To dopiero byłby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na
Wielkanoc.
Teraz Słońce zaczęło się rozglądać dookoła po łące, przeczesało promykami świeżą trawę,
aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.
− Co się stało, co się stało? – Zajączek przecierał łapką oczy.
− Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez
wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić
jeszcze kogoś.
− Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.
− Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.
− Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.
I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwoneczkiem na szyi.
− To już święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami,
nucąc taką piosenkę:
− W wielkanocny poranek
dzwoni dzwonkiem Baranek,
a Kurczątko z Zajączkiem
podskakuje na łące.
Wielkanocne Kotki,
robiąc miny słodkie,
już wyjrzały z pączka,
siedzą na gałązkach,
kiedy będzie Wielkanoc,
wierzbę pytają.
Rozmowa na temat opowiadania.
− Dlaczego słonko obudziło wierzbowe kotki?
− Jakie zwierzątka potem obudziło?
− Dlaczego słonko obudziło zajączka i baranka?

  • Zabawa Prawda czy fałsz?
    Dzieci słuchają zdań wypowiadanych przez R. Jeżeli, według nich zdania, są prawdziwe,
    klaszczą, a gdy uważają, że nie są prawdziwe (są fałszywe), tupią nogami w podłogę.
    Pisanki to ozdobione jajka.
    Do wielkanocnego koszyka obok pisanek kładziemy warzywa.
    Baranek wielkanocny może być z ciasta.
    Cukrowe zajączki robimy z pietruszki.
    W czasie Wielkanocy dzielimy się jajkiem.
    Święta wielkanocne są w zimie.
    Bazie rosną na wierzbie.
    • Podział na sylaby słów kojarzących się z Wielkanocą.
    Pi-san-ki, ba-ra-nek, za-ją-czek, bo-ro-wi-na, ko-szy-czek

Zabawa dydaktyczna Szukamy ukrytych pisanek.
• Zabawa Gdzie ukryły się pisanki?
Pisanki tekturowe- mogą być prawdziwe.
Rodzic chowa  w różnych miejscach pisanki, tak aby były nieco widoczne.

Dzieci:
• Określają, gdzie znalazły swoje pisanki , np.: za wazonem, na biurku, pod serwetką na stole.
• Opisują wygląd znalezionej pisanki.

Dodatkowe zadanie to: Karta pracy, cz. 3, nr 61.
− Obejrzyjcie obrazki. Zaznaczcie dziewięć różnic między nimi.

Miłej zabawy!

Kategorie: Motylki 2020

Skip to content