TEMATY KOMPLEKSOWE:
- Chciałbym być sportowcem (05-09.04.2021)
- Cuda i dziwy (12-16.04.2021)
- Mali strażnicy przyrody – Dbamy o las (19-23.04.2021)
- Jestem Polakiem i Europejczykiem (26-30.04.2021)
ZALECANE WARUNKI I SPOSOBY REALIZACJI NA MIESIĄC KWIECIEŃ:
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce,
- układanie rymów do podanych słów;
- liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską
- rozwijanie poczucia rytmu;
- utrwalenie poznanych liczb; rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie do 10,
- wykonuje formę przestrzenną według własnego pomysłu.
- różnicowanie stron ciała – prawej i lewej- utrwalanie;
- szanowanie potrzeb innych, bycie empatycznym;
- zapoznanie z pojęciem tolerancja w nawiązaniu do dzieci z Zespołem Downa;
- wyrażanie przeżyć i doświadczeń w ekspresji plastycznej; samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowisk pracy; rysuje, uzupełnia pracę wycinanką
- ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej; samodzielne układanie opowiadań,
- wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie,
- liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską
- formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;
- pamięciowe opanowanie utworu literackiego;
- dodawanie i porównywanie liczb w zakresie 10; wypowiadanie się na temat wiersza; piosenki; wysłuchanego opowiadania;
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem; uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych; przebywanie na świeżym powietrzu;
- rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie dziesięciu,
- stosuje słowo gwiazdozbiór, wyjaśnia, na czym polega zjawisko powstawania dnia i nocy; wyjaśnia, dlaczego należy dbać o Ziemię;
- rozwijanie poczucia troski o najbliższe otoczenie i odpowiedzialności za nie,
- uświadamianie konieczności dbania o lasy,
- uświadamianie konieczności segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania,
- rozwijanie umiejętności interpretowania zdarzeń przedstawionych na obrazkach poprzez historyjki obrazkowe;
- uświadamianie konieczności dbania o środowisko naturalne, − rozwijanie umiejętności prawidłowego artykułowania głosek s, sz.
- wymienia wybrane kraje należące do Unii wyjaśnia pochodzenie nazwy stolicy Polski, Europejskiej; rozpoznaje godło i flagę Polski, − rozpoznaje i nazywa wybrane, charakterystyczne miejsca znajdujące się w jego miejscowości;
- rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze.
NAUKA PIOSENKI Ziemia – zielona wyspa (sł. Halina Cenarska, muz. Andrzej Nowak).
- Nie warto mieszkać na Marsie, nie warto mieszkać na Wenus. Na Ziemi jest życie ciekawsze, powtarzam to każdemu.
Ref.: Bo Ziemia to wyspa, to wyspa zielona wśród innych dalekich planet. To dom jest dla ludzi, dla ludzi i zwierząt, więc musi być bardzo zadbany.
- Chcę poznać życie delfinów i wiedzieć, co piszczy w trawie. Zachwycać się lotem motyla i z kotem móc się pobawić.
Ref.: Bo Ziemia to wyspa, …
III. Posadźmy kwiatów tysiące, posadźmy krzewy i drzewa. Niech z nieba uśmiecha się Słońce, pozwólmy ptakom śpiewać. Ref.: Bo Ziemia to wyspa, …
WIERSZ DO NAUKI NA MIESIĄC KWIECIEŃ– Jolanty Kasperkowiak Mali strażnicy przyrody
Dziś „ekologia” – modne słowo, przyrodę wszyscy chcą mieć zdrową.
Jej strażnikami się ogłaszamy, od dziś przyrodzie my pomagamy.
Gdy ktoś bezmyślnie papierek rzuci, trzeba takiemu uwagę zwrócić.
Nie można przecież bezkarnie śmiecić.
To wiedzą nawet przedszkolne dzieci.
Nie wolno łamać gałęzi drzew, bo piękny płynie z nich ptasi śpiew.
A kiedy bocian wróci z podróży, gniazdo niech znajdzie, na nie zasłużył. Pozwól dżdżownicy do ziemi wrócić, po co jej dzieci mają się smucić. Niech barwny motyl siada na kwiatach, żyje tak krótko, niech wolny lata.
A zimą nakarm głodne ptaki: sikorki, wróble, wrony, szpaki.
Powieś na drzewie im karmnik mały, będą ci wiosną za to śpiewały.
Choć ekolodzy jeszcze z nas mali, uczyć będziemy tego wandali.
Matka Natura nas wynagrodzi, jeśli z przyrodą będziemy w zgodzie.