Witam Was Serdecznie.
Zadania na dzisiaj to:
•Zadanie matematyczne: Karta pracy, cz. 3, nr 65.
− Policzcie przedmioty w każdej ramce. Zaznaczcie ich liczbę w pustych okienkach. Dokończcie ozdabiać ramki.
• Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – Kto szuka, ten znajdzie.
Dziecko rozgląda się po pokoju. Jego zadaniem jest wyszukiwanie i nazywanie przedmiotów, których cechy
podaje rodzic, np. występują podwójnie, są niebieskie, można je kupić w sklepie papierniczym.
Karta pracy, cz. 3, nr 64.
− W co grają chłopcy? Pokolorujcie rysunki chłopców i piłki.
− Nazwijcie sportowców przedstawionych na zdjęciach. Rysujcie po śladach – od zdjęć sportowców do zdjęć piłek. Nazwijcie poszczególne piłki.
Zadanie muzyczne: Słuchanie piosenki Songo (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło). Rozmowa na temat piosenki.− Do czego zachęca piosenka? − Skąd przybył taniec songo?
Tak się zaczyna nasz nowy taniec,
to właśnie jego rytm,
może go tańczyć, kto tylko zechce,
możesz go tańczyć ty.
Wystarczy tylko trochę odwagi,
wystarczy tylko chcieć,
aby zabawić się razem z nami
i frajdę z tego mieć.
Ref.: Songo, songo, songo
przybył do nas z Kongo
i dlatego właśnie
tak wspaniale brzmi.
Songo, songo, songo
przybył do nas z Kongo
i dlatego właśnie
zatańcz go i ty.
− Do czego zachęca piosenka?
− Skąd przybył taniec songo?
• Zabawa przy piosence. Zabawa ruchowa do piosenki.
Każde dziecko otrzymuje woreczek z grochem lub inny zamiennik. Tak wyglądałaby ta zabawa w sali:
Dzieci kładą woreczki na głowach. Chodzą po całej sali w rytm piosenki tak, aby woreczki nie
zsunęły się im z głów. Podczas przerwy w muzyce ostrożnie klękają na jedno kolano, uważając, aby woreczki nie spadły (proste plecy). Wygrywa ten, kto nie upuścił woreczka.