Witajcie biedroneczki
Rozwiążcie zagadkę a dowiecie się jakie dzisiaj mamy święto:
„Jest brązowa, smaczna słodka w sreberko owinięta,
każde dziecko chce ją zjeść niczym cukierka” (czekolada)
Dzisiaj obchodzimy Dzień Czekolady, więc nasze zajęcia będą równie słodkie i przyjemne jak czekolada 😀
Posłuchajcie opowiadania pt „W czekoladowym królestwie”.
Na pewnej planecie panował król „Batonik Wielki” i królowa „Bombonierka”. Mieli piękny czekoladowy zamek, który stał w parku pełnym czekoladowych drzew z których można było zrywać czekoladowe przysmaki. W parku fruwały czekoladowe motyle i ptaki, spacerowały czekoladowe zwierzęta. Pewnego dnia do królestwa czekolady przybył zły czarodziej. Ukradł on czekoladowe berło a królewnę „Pralinkę” zamienił w czekoladowy posąg. Król pogrążył się w rozpaczy, poddani płakali dzień i noc bowiem wszyscy kochali królewnę Pralinkę. Król obiecał pół królestwa temu kto odwróci działanie złego zaklęcia. Smutny byłby koniec tej opowieści gdyby do królestwa nie przybyła Wróżka. Wróżka przyniosła ze sobą magiczny koszyk, w którym znajdowały się zadaniami do rozwiązania.
„Jeśli zadania te rozwiążecie królewnę odczarujecie.
Czeka was zabawa niezapomniana.
Żeby zniknął ten zły czar ja pomogę wam.”
Rodzic zadaje pytania dotyczące treści opowiadania:
– Jak miała na imię królewna?
– Gdzie mieszkała królewna?
– Kto przybył do krainy czekolady?
– Co zrobił czarodziej?
– Czy chcielibyście pomóc królewnie?
Rodzic pyta, czy dzieci wszystko zrozumiały i czy mają ochotę na rozwiązanie zadań.
Zadanie 1
Rodzic przygotowuje „Czarodziejski worek”.
Zadaniem dzieci jest rozpoznanie za pomocą dotyku słodyczy, które znajdują się w worku i nazwanie ich (np. lizak, cukierek, czekolada, ciastka, pralinki, batoniki, babeczka,…)
Dzieci wypowiadają nazwy słodyczy i dzielą je na sylaby: (np. ba-to-nik, pra-lin-ka, cu-kier-ki, drops, li-za-ki itp.)
To nie było dla was nic trudnego, może przejdziemy do zadania drugiego.
Zadanie 2
Potrzebne nam będą słodkości z poprzedniego zadania oraz różne owoce i warzywa jakie mamy w domu.
Rodzic zawiązuje dziecku oczy apaszką i wkłada mu do ust np. kawałek jabłka (banana, marchewki, czekolady, kiwi, ciastka…). Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, za pomocą smaku, co je (co ma w buzi).
Zadanie drugie to bułka z masłem, przejdźmy zatem do kolejnego zadania.
Zadanie 3
Czekoladę robi się z kakao. Obejrzyjcie film edukacyjny o tym skąd się bierze kakao.
Następnie dzieci oglądają obrazki i z pomocą rodzica omawiają poszczególne etapy powstania kakao.
Dzieci kończą zdanie. „Mój ulubiony deser to …”.np. tort czekoladowy, lody, truskawki, galaretka z bitą śmietaną…
Zadanie 4.
Posłuchajcie piosenki „Chocolate” i spróbujcie zatańczyć tak jak na filmie.
Zadanie 5
Rodzic mówi słodkie słowa, a dziecko podają do nich rymy:
– cukierki – wafelki, perełki, precelki…
– czekolada – marmolada, rolada, oranżada…
– lody – brody, schody, kody…
– ciasteczka – bułeczka, śliweczka, wstążeczka…
– pierniczki – guziczki, spódniczki, grosiczki…
– rurki – chmurki, bibułki, kurki…
Brawo udało się, przejdźmy zatem do rozwiązania zadania ostatniego.
Zadanie 6
Wykonaj kartę pracy.
Stracił moc zły czarownik, myślę że prośbę króla spełniliśmy i królewnę od złych czarów uwolniliśmy 😀
Zatem zasłużyliśmy na słodką nagrodę.
Przygotujcie z rodzicami jakiś pyszny deser. Aby Wam się przyjemniej gotowało włączcie „czekoladową” piosenkę.
Miłej zabawy i smacznego. Czekam na Wasze „słodkie, czekoladowe” zdjęcia.