Witajcie Dzieci. Dzień dobry Rodzice.

1. Dzisiejsze zajęcia zaczniemy zabawą ruchową pt „Sprytny kotek”.
Przebieg; rozciągamy skakankę lub sznurek na wysokości kolan dziecka, to będzie płotek dla kotka. Dziecko staje na czworakach przed płotkiem, tak jak robią to kotki stojąc na czterech łapkach;
• kotek wyciąga się i robi koci grzbiet;
• kotek przechodzi przez płot tak aby nie dotknąć sznurka;
• kotek przechodzi pod płotem również nie dotykając sznurka;
• kotek przechodzi na drugą stronę płotu omijając go (cały czas na czworakach);
Uwaga! Jeżeli kotek dotknie sznurek, przechodzi jeszcze raz lub kotek robi dodatkowe zadanie wymyślone przez osobę dorosłą.

2. Zagadki.
Rodzic kładzie na dywanie zieloną tkaninę, a obok niej zdjęcia zwierząt: kury, konia, świni, kaczki, krowy. Pyta, z czym kojarzy się dziecku zielona tkanina. Proponujemy, aby podczas dzisiejszych zajęć była ona łąką, na której spotkały się wiejskie zwierzęta. Rodzic czyta zagadkę, dziecko podaje jej rozwiązanie, wskazuje wśród obrazków odpowiednie zwierzę, dzieli jego nazwę rytmicznie na sylaby i układa obrazek w dowolnym miejscu na zielonej tkaninie.

„Na śniadanie owies je, czasem rżeniem wita cię” (koń)
„Ma ryjek różowy i małe kopytka. Wszystko ładnie zjada ze swego korytka” (świnka)
„Ptak domowy jajka znosi i o ziarnka, gdacząc, prosi” (kura)
„Je trawę na łące, czasem łaty ma. A gdy rolnik ją wydoi, to mu mleko da” (krowa)
„Kiedy idzie polną ścieżką, kwacze głośno: kwa, kwa, kwa” (kaczka)

3. Przyporządkowanie młodych zwierząt do zwierząt dorosłych. Wskazanie różnic między nimi.
Rodzic informuje dzieci, że każde dorosłe zwierzę przybyło na łąkę ze swoim dzieckiem. Układa obok zielonej tkaniny zdjęcia młodych zwierząt. Dziecko wskazuje zdjęcia, wymawia nazwy młodych osobników i łączy w pary mamę i dziecko. Następnie dokładnie przygląda się im i porównuje wygląd zwierząt, określając najważniejsze różnice między nimi (np. kolor dorosłej kaczki i małego kaczątka).

4. Zagadki ruchowe – „Jakim jestem zwierzęciem?”.
Dziecko losuje ilustrację zwierzęcia. Zadaniem jest pokazanie za pomocą ruchu, jakim jest zwierzątkiem. Domownicy starają się odgadnąć zagadkę. Jeśli zadanie jest zbyt trudne, dziecko naśladuje głos tego zwierzęcia.

5. Słuchanie i omawianie piosenki „Na naszym podwórku”.
I. Na naszym podwórku zwierząt jest bez liku.
    Konik w stajni, mysz w spiżarni, a kurki – w kurniku.
Ref. „Ihaha!” – rży nasz konik.
        „Me, me, me”, z kózką w chórku.
         Dobrze nam tu razem na naszym podwórku.
II. Na naszym podwórku jest bardzo wesoło.
     Kurki gdaczą, kaczki kwaczą, piesek biega w koło.
Ref. „Kwa, kwa, kwa” – kwacze kaczka.
        „Ko, ko, ko” – kurki w chórku.
        Bardzo nam wesoło na naszym podwórku.
III. Na naszym podwórku zwierzęta się czubią.
      Kot mysz łapie, piesek chrapie, lecz wszyscy się lubią.
Ref. „Hau, hau, hau” – piesek szczeka.
        „Miau, miau, miau” – z kotkiem w chórku.
        Wszyscy się lubimy na naszym podwórku.

Rodzic zadaje dzieciom pytania dotyczące tekstu piosenki:
– O czym była ta piosenka?
– Jakie zwierzęta mieszkają na wiejskim podwórku?
– Jakie są nastoje tych zwierząt? Czy są radosne. Czy smutne?
– Czy zwierzęta. O których mowa, żyją w swoim domu w zagrodzie?
– Jakie wydają odgłosy?

Przepraszam ale piosenka przekracza maksymalny dopuszczalny rozmiar plików wysyłanych na tę stronę, więc prześlę ją Państwu na naszego grupowego Messengera.

a) nauka piosenki na zasadzie echa muzycznego
b) nauka pierwszej zwrotki i refrenu
c) zaznaczanie refrenu piosenki klaśnięciami
d) nauka kolejnych zwrotek piosenki

7. Zabawa z elementem ćwiczeń ortofonicznych „Głosy zwierząt”.
Rodzic śpiewa a capella fragment refrenu na dowolnie wybranej sylabie, naśladującej głos mieszkańca wiejskiego podwórka, o którym jest mowa w piosence (ko, miau, kwa, pi). Dziecko powtarza za rodzicem.

8. Na zakończenie dzisiejszych zajęć rozwiąż karty pracy.

Miłego dnia 😀 

Skip to content