Witajcie Kochani. Dzisiaj dowiemy się, gdzie mieszkają zwierzątka wiejskie.

1. Zabawa na powitanie.
Krok do przodu,
Krok do tyłu
Teraz podskok w górę
Z
rób kółeczko z dwóch paluszków
I wyjrzyj przez dziurę.
Mówimy rymowankę z jednoczesnym wykonywaniem ruchów, o których jest w niej mowa: Krok do przodu, krok do tyłu, teraz podskok w górę. Zrób kółeczko z dwóch paluszków (łączymy ze sobą palec wskazujący z kciukiem) i wyjrzyj przez dziurę (patrzymy przez dziurkę na siebie i mówimy) – Cześć!

2. „Zabawy ze zwierzętami” – segregowanie i przeliczanie elementów zbioru.
Pomoce: obrazki zwierząt wiejskich z poprzedniego dnia i dwie obręcze.
Dziecko układają przed sobą obrazki zwierząt wiejskich. Rodzic umieszcza na środku dwie obręcze. Pyta, czy można podzielić te zwierzęta na dwie grupy. Dziecko podaje propozycje (np. zwierzęta które mają dwie lub cztery nogi, zwierzęta duże – zwierzęta małe) i układa odpowiednio obrazki zwierząt w obręczach. Przy pomocy rodzica przelicza elementy zbiorów. Układa obrazki parami, sprawdza, których zwierząt jest więcej. Rodzic pyta, czy ma jeszcze jakieś inny propozycje dotyczące podziału tych obrazków zwierząt na grupy. Jeśli nie, wyjaśnia, że można jeszcze dokonać podziału w zależności od tego, czy zwierzę jest ptakiem, czy nim nie jest. Pyta: Jakie charakterystyczne cechy mają ptaki? (skrzydła, dzioby, pióra). Dziecko układa właściwe obrazki w obręczach – w jednej ptaki, w drugiej pozostałe zwierzęta. Rodzic wskazuje zwierzęta niebędące ptakami. Wyjaśnia, że są to ssaki, czyli zwierzęta, które po urodzeniu odżywiają się mlekiem matki.

3. Zabawa „Takie same, inne”.
Dziecko wśród obrazków szuka takich samych zwierząt.

4. Utrwalanie piosenki do nauki – „Na naszym podwórku”
a) dziecko słucha piosenki i stara się ją śpiewać
b) Z
abawa „Zwierzęta”.
Dziecko porusza się po pokoju w rytmie piosenki. Na przerwę w muzyce, rodzic pokazuje obrazek zwierzęcia z wiejskiego podwórka a dziecko naśladuje ruchy i odgłosy danego zwierzęcia.

5. Zapamiętywanie i powtarzanie nazw obrazków – ćwiczenie pamięci.
Rodzic, układa przed dzieckiem trzy obrazki (bądź figurki, jeśli takie posiadacie) zwierząt z wiejskiego podwórka. Dziecko nazywa zwierzęta. Następnie odwraca się, a rodzic w tym czasie zmienia kolejność obrazków leżących na stole. Po chwili dziecko odwraca się i odpowiada co się zmieniło?
Gdy dziecko dobrze radzi sobie z wykonaniem zadania, zwiększamy liczbę obrazków. Podczas zabawy rodzic zmienia co najmniej jeden obrazek.

6. Na zakończenie rozwiąż karty pracy.

Dla chętnych:
Do zabaw matematycznych możecie wykorzystać poniższy film