Witajcie Kochani.

To ostatni dzień zajęć w tym tygodniu i ostatni dzień pracy zdalnej.

1.Zabawa słowami” – układanie zdrobnień oraz rymów do nazw młodych zwierząt. Układamy na stole zdjęcia przedstawiające młode zwierzęta (z poprzednich zajęć)
– dziecko podaje ich nazwy i układa zdrobnienia, np. źrebię – źrebaczek, cielę – cielaczek, prosię – prosiaczek.
– wymyślamy zabawne rymy np.; źrebaczek założy fraczek, cielątko lubi małpiątko, prosiaczek ma czysty kubraczek…
Rodzic zachęca dziecko do samodzielnej zabawy słowami i układania rymów.

2. Słuchanie wiersza I. Fabiszewskiej „Domy zwierząt”.
W chlewiku mieszka świnka, korytko stoi tam,
a w budzie siedzi piesek, nie lubi, gdy jest sam.
W kurniku kury gdaczą, nocą na grzędach śpią,
a konie stoją w stajniach i głośno czasem rżą.
A krowy? Pewnie wiecie, obora to ich dom.
Gdy wrócą już z pastwiska, tu muczą piosnkę swą.

Rozmowa na temat wiersza.
– O jakich zwierzętach była mowa w wierszu?
– Jak nazywa się dom świnki (psa, konia, kury, krowy)?
– Jakie jeszcze inne zwierzęta oprócz kury mogą mieszkać w kurniku?

3. „Czyj to domek?” – łączenie zdjęć zwierząt ze zdjęciami ich domów. Rodzic układa na stole zdjęcia: krowy, kury, konia, psa oraz domy tych zwierząt. Zadaniem dziecka jest połączyć obrazki w pary i nazwać domy zwierząt.

4. Wykonaj kartę pracy

5. Wierszyki do rysowania „Narysuj świnkę”.
Przygotuj sobie kartkę, kredkę lub ołówek. Oglądaj, słuchaj i rysuj.

6. Na zakończenie zapraszam do zabaw ruchowych dzieci wraz z rodzicami.
Włączcie proszę film pt „Sport. Zabawy z dzieckiem w domu”. Życzę miłej zabawy.

Zadanie dla chętnych.
Namaluj farbami obrazek na temat dowolny.

Czekam na zdjęcia z Waszymi pracami 😉 

Miłego weekendu moje Biedroneczki i do zobaczenia w poniedziałek 😀 

Skip to content