TEMATY KOMPLEKSOWE
1. WAKACYJNE PODRÓŻE
2. PROJEKT „SPORT”
3. POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS
4. TO JUŻ LATO
CELE OPERACYJNE
Dziecko:
– wnioskuje na temat wakacyjnych podróży,
– podaje rozwiązanie zagadki, tworzy mapę skojarzeń od słowa wakacje,
– układa obrazek z części,
– poprawnie odpowiada na pytania związane z treścią wysłuchanego opowiadania, wypowiada się na temat ilustracji w książce,
– opisuje historię powstania bursztynu, podaje sposoby jego wykorzystania ,
– wskazuje na mapie wybrane miejsca letniego wypoczynku,
– podaje propozycje spędzania czasu wolnego latem,
– wypowiada się na temat swoich marzeń związanych z wakacjami,
– obserwuje prawidłowości, kontynuuje rozpoczęty rytm, układa szlaczki,
– rozróżnia i nazywa poszczególne części garderoby,
– opisuje obrazki: formułuje dłuższe zdania, wymienia nazwy dni tygodnia,
– zawiesza obrazki w prawym, lewym, górnym i dolnym rogu,
– wymienia nazwy miesięcy, pór roku oraz charakterystycznych cech poszczególnych cech pór roku,
– wymienia zasady zachowania, których należy przestrzegać w różnych miejscach wakacyjnego wypoczynku,
– samodzielnie formułuje pytania dotyczące wiadomości, które chciałoby pozyskać,
– rozpoznaje i nazywa dyscypliny sportowe, w których jest wykorzystywana piłka,
– wypowiada się na temat tradycji organizowania letnich igrzysk sportowych,
– wymienia letnie dyscypliny sportowe,
– wyraża chęć uprawiania sportu,
– poznaje zasady zdrowej rywalizacji, podaje przykłady właściwego zachowania sportowca i kibica,
– uważnie słucha muzyki poważnej, wypowiada się na jej temat,
– porusza się rytmicznie ze wstążką przy muzyce,
– dobiera odpowiednie kolory kojarzące się z latem,
– wykazuje inicjatywę twórczą,
– pokonuje lęk przed pobrudzeniem się farbkami podczas malowania farbkami.