ZALECANE WARUNKI I SPOSOBY REALIZACJI NA MIESIĄC CZERWIEC
2021 DLA GRUPY „BIEDRONEK” – 4-LATKI

TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. Niby tacy sami a jednak inni     (31.05-11.06.2021)
2. Zwierzęta dżungli i sawanny     (14-18.06.2021)
3. Bezpieczne wakacje     (21-25.06.2021)
4. Wakacyjne podróże     (28.06-02.07.2021)

CELE OPERACYJNE:
• odpowiada na pytania, używa w mowie odmiennych części mowy: rzeczownik
• szanuje odmienność innych dzieci, wskazuje na tolerancję
• zapamiętuje wygląd przedmiotów
• poprawnie i szybko reaguje na sygnał nauczyciela
• uświadamia sobie własne możliwości psychofizyczne
• koncentruje uwagę na wykonaniu zadania
• kreśli różne formy na podkładzie z piasku
• układa serie obrazków przedstawiające pojedynczy zmieniający się przedmiot
• nazywa elementy przyrody nieożywionej – wodę
• eksperymentuje podczas zabaw z wodą i piaskiem
• kulturalnie zachowuje się podczas przedstawienia teatralnego w przedszkolu
• tworzy kompozycje wg własnego pomysłu, wybiera samodzielnie materiały i przybory do pracy
• wyjaśnia znaczenie słowa przyjaciel
• stosuje zwroty grzecznościowe w odpowiednich sytuacjach
• zapamiętuje 2-3 obrazki pokazywane jednocześnie
• recytuje z pamięci wiersz „Przyjaciel”
• wie, że ruch na świeżym powietrzu sprzyja zdrowiu
• czerpie satysfakcję ze wspólnej zabawy
• potrafi nawiązać kontakt i współpracę z partnerem i grupą
• gra gamę C-dur na dzwonkach diatonicznych
• rytmizuje nazwy kolorów, odpowiednio reaguje na barwę dźwięku
• dzieli słowa na sylaby
• wykonuje proste polecenia oznaczające kolejność np. najpierw wyjmij kartkę, potem kredki
• przelicz na palcach, posługuje się liczebnikami głównymi w zakresie 5 i więcej
• śpiewa piosenkę „Nasze uszy słyszą świat”
• interpretuje ruchem treść piosenki (z wykorzystaniem pasków krepiny)
• maluje farbami na podkładzie z gazy, opowiada o swoim obrazku
• poznaje i wymienia nazwy wybranych zwierząt egzotycznych, określa ich cechy charakterystyczne – wygląd i zwyczaje
• szybko reaguje na ustalone sygnały
• uczestniczy we wspólnych zabawach z chustą animacyjną
• wyraża w pracy plastycznej swoją wiedzę nt wyglądu wybranych zwierząt egzotycznych
• rysuje pastelami olejnymi
• rozpoznaje i wyraża takie emocje, jak: strach, smutek, złość, radość
• dostrzega kształty, rozpoznaje i nazywa koło
• rozpoznaje brzmienie poznanych instrumentów
• opisuje wygląd wybranych zwierząt egzotycznych
• wypycha i składa kształty wg instrukcji, koloruje kredkami
• układa historyjkę obrazkową i ją omawia
• zna zasady bezpieczeństwa obowiązujące na ulicy, potrafi bezpiecznie przejść na drugą stronę ulicy
• uczestniczy w zabawach orientacyjno-porządkowych
• łapie i rzuca piłkę
• naśladuje odgłosy lasu odpowiednimi instrumentami perkusyjnymi i przedmiotami dźwiękonaśladowczymi
• porusza się zgodnie z muzyką w różnych układach przestrzennych
• dba o porządek w toku pracy i po jej zakończeniu
• wymienia zasady zachowania, których należy przestrzegać podczas wakacyjnego wypoczynku nad wodą i w górach
• określa i porównuje wielkości
• ilustruje piosenkę prostym ruchem rąk
• potrafi maszerować w korowodzie
• stempluje dłońmi i maluje palcami
• wykonuje album ze swoich prac plastycznych
• opisuje nadmorski krajobraz, wypowiada się nt ulubionych zabaw nad morzem
• uczy się wierszyków i wykonuje zadania Metodą Dobrego Startu (karta 23) wg M. Bogdanowicz Od wierszyka do rysunku
• 01.06.2021 – Dzień Dziecka

PIOSENKA DO NAUKI NA MIESIĄC CZERWIEC

„Nasze uszy słyszą świat”
I. Każdy z nas ma dwoje oczu,
    które widzą wszystko, widzą wszystko.
    Błękit nieba, biały domek,
    zieleń traw i listków, traw i listków.
Ref. Uszy słyszą ptaków śpiew,
        dzwonki deszczu, granie drzew.
        A nad stawem chmary żab,
        nasze uszy słyszą świat.
II. Każdy z nas ma jeden nosek,
    do wąchania kwiatków, do wąchania.
    Czasem także do kichania, do kichania,
    lecz na szczęście rzadko.
Ref. Uszy słyszą ptaków śpiew,
        dzwonki deszczu, granie drzew.
        A nad stawem chmary żab,
        nasze uszy słyszą świat.

WIERSZ DO NAUKI NA MIESIĄC CZERWIEC

„Przyjaciel” J. Koczanowska

Nie musisz mieć przyjaciół stu,
nie musisz mieć dziesięciu,
wystarczy, byś jednego miał,
a to już wielkie szczęście.

Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto zawsze cię zrozumie,
gdy dobrze jest – to cieszy się,
gdy źle – pocieszyć umie.

Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto nigdy nie zawiedzie,
a poznasz go, bo z tobą jest,
gdy coś się nie powiedzie.