TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. Dzieci z całego świata
  2. Moje podwórko
  3. Mądrości baśni – Chans Christian Andersen-Brzydkie kaczątko
  4. Pożegnania nadszedł czas- Wakacyjne rady

ZALECANE WARUNKI I SPOSOBY REALIZACJI NA MIESIĄC CZERWIEC:

  • porównywanie warunków życia na różnych kontynentach,
  • wzbudzanie zainteresowania życiem dzieci,
  • budzenie zainteresowania własnym świętem,
  • zwracanie uwagi na przedmioty potrzebne podczas wakacyjnych wędrówek,
  • uświadamianie zagrożeń związanych z wakacyjnym odpoczynkiem,
  • kształtowanie poczucia rytmu.
  • zachęcanie do czynnego wypoczynku podczas wakacji,
  • rozwijanie sprawności manualnej.
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
  • wyrabianie u dzieci umiejętności właściwego zachowania się względem innych osób.
  • rozwijanie mowy,
  • uświadamianie sobie podczas zabawy jej efektów końcowych,
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych,
  • rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze.
  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość,
  • składanie pociętych obrazków w całość bez wzoru,
  • rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce,
  • odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego,
  • odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań,
  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą,
  • sprawne posługiwanie się mową w różnych sytuacjach,
  • wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie,
  • liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską.
  • różnicowanie stron ciała – prawej i lewej,
  • orientowanie się na kartce papieru, wskazywanie, np. prawego górnego rogu, lewego górnego rogu kartki itd.,
  • prezentowanie własnych wyrobów, dokonanie samooceny ich wykonania,
  • formułowanie oceny zachowań własnych i innych osób;
  • planowanie i angażowanie się w tworzoną formę teatralną;
  • projektowanie scenografii; uczestniczenie w tworzeniu dekoracji;
  • szanowanie potrzeb innych, bycie empatycznym.
  • prezentowanie własnych umiejętności.
  • samodzielne rozbieranie się i ubieranie oraz dbanie o swoją garderobę,
  • próba wiązania obuwia.

NAUKA PIOSENKI : Podajmy sobie ręce (sł. Dorota Gellner, muz. Krystyna Kwiatkowska)

 

Chociaż świat dokoła
dziwny jest i wielki,
a my tacy mali,
mali jak kropelki


Podajmy sobie ręce
w zabawie i w piosence,
w ogródku przed domem,
na łące znajomej.
Podajmy sobie ręce
przez burze i przez tęcze,
pod gwiazdą daleką,
nad rzeczką i rzeką.

Kiedy nagle z bajki
zniknie dobra wróżka,
kiedy szary smutek
wpadnie do fartuszka


Podajmy sobie ręce …
Choć nas czasem dzielą
nieprzebyte góry,
nieskończone drogi,
zachmurzone chmury
Podajmy sobie ręce …

WIERSZ DO NAUKI NA MIESIĄC CZERWIEC:

wiersz Jadwigi Koczanowskiej Przyjaciel

 

Nie musisz mieć przyjaciół stu,

nie musisz mieć dziesięciu,

wystarczy, byś jednego miał,

a to już wielkie szczęście.

Przyjaciel to jest taki ktoś,

kto nigdy nie zawiedzie,

a poznasz go, bo z tobą jest,

gdy coś się nie powiedzie.

Przyjaciel to jest taki ktoś,

kto zawsze cię zrozumie,

gdy dobrze jest – to cieszy się,

gdy źle – pocieszyć umie.

Kategorie: Motylki 2020

Skip to content