TEMATY KOMPLEKSOWE:
- Dzieci z całego świata
- Moje podwórko
- Mądrości baśni – Chans Christian Andersen-Brzydkie kaczątko
- Pożegnania nadszedł czas- Wakacyjne rady
ZALECANE WARUNKI I SPOSOBY REALIZACJI NA MIESIĄC CZERWIEC:
- porównywanie warunków życia na różnych kontynentach,
- wzbudzanie zainteresowania życiem dzieci,
- budzenie zainteresowania własnym świętem,
- zwracanie uwagi na przedmioty potrzebne podczas wakacyjnych wędrówek,
- uświadamianie zagrożeń związanych z wakacyjnym odpoczynkiem,
- kształtowanie poczucia rytmu.
- zachęcanie do czynnego wypoczynku podczas wakacji,
- rozwijanie sprawności manualnej.
- rozwijanie sprawności fizycznej.
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
- wyrabianie u dzieci umiejętności właściwego zachowania się względem innych osób.
- rozwijanie mowy,
- uświadamianie sobie podczas zabawy jej efektów końcowych,
- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych,
- rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze.
- uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość,
- składanie pociętych obrazków w całość bez wzoru,
- rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce,
- odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego,
- odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań,
- wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą,
- sprawne posługiwanie się mową w różnych sytuacjach,
- wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie,
- liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską.
- różnicowanie stron ciała – prawej i lewej,
- orientowanie się na kartce papieru, wskazywanie, np. prawego górnego rogu, lewego górnego rogu kartki itd.,
- prezentowanie własnych wyrobów, dokonanie samooceny ich wykonania,
- formułowanie oceny zachowań własnych i innych osób;
- planowanie i angażowanie się w tworzoną formę teatralną;
- projektowanie scenografii; uczestniczenie w tworzeniu dekoracji;
- szanowanie potrzeb innych, bycie empatycznym.
- prezentowanie własnych umiejętności.
- samodzielne rozbieranie się i ubieranie oraz dbanie o swoją garderobę,
- próba wiązania obuwia.
NAUKA PIOSENKI : Podajmy sobie ręce (sł. Dorota Gellner, muz. Krystyna Kwiatkowska)
Chociaż świat dokoła
dziwny jest i wielki,
a my tacy mali,
mali jak kropelki
Podajmy sobie ręce
w zabawie i w piosence,
w ogródku przed domem,
na łące znajomej.
Podajmy sobie ręce
przez burze i przez tęcze,
pod gwiazdą daleką,
nad rzeczką i rzeką.
Kiedy nagle z bajki
zniknie dobra wróżka,
kiedy szary smutek
wpadnie do fartuszka
Podajmy sobie ręce …
Choć nas czasem dzielą
nieprzebyte góry,
nieskończone drogi,
zachmurzone chmury
Podajmy sobie ręce …
WIERSZ DO NAUKI NA MIESIĄC CZERWIEC:
wiersz Jadwigi Koczanowskiej Przyjaciel
Nie musisz mieć przyjaciół stu,
nie musisz mieć dziesięciu,
wystarczy, byś jednego miał,
a to już wielkie szczęście.
Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto nigdy nie zawiedzie,
a poznasz go, bo z tobą jest,
gdy coś się nie powiedzie.
Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto zawsze cię zrozumie,
gdy dobrze jest – to cieszy się,
gdy źle – pocieszyć umie.