TEMATY KOMPLEKSOWE NA  WRZESIEŃ 2021:

  1. WITAMY W PRZEDSZKOLU
  2. NASZE PRZEDSZKOLE
  3. JESTEM BEZPIECZNY
  4. POMOCNA DŁOŃ
  5. ŚWIAT WOKÓŁ NAS

ZALECANE WARUNKI I SPOSOBY REALIZACJI NA MIESIĄC WRZESIEŃ

  1. Wprowadzenie pojęcia dobre maniery rozumianego jako znajomość zwyczajów i norm towarzyskich obowiązujących w danej grupie, wskazanie przejawów dobrych manier; doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych i właściwego zachowania się w różnych sytuacjach; nabieranie przeświadczenia o konieczności odpowiedniego zachowania się w codziennych sytuacjach w grupie, integracja grupy przedszkolnej.
  2. Utrwalenie numerów alarmowych. Wprowadzenie pojęcia odwaga rozumianego jako podejmowanie trudnych decyzji służących dobru oraz przeciwstawianie się złu. Utrwalanie zasad przechodzenia przez jezdnię; uświadamianie konieczności bezpiecznego zachowania się w ruchu pieszym; Zapoznanie z pojęciem „dane osobowe”.
  3. Zapoznaje się ze znaczeniem psów w pracy służb ratunkowych.
  4. Redagowanie zasad zachowania w grupie; uczestniczenie w tworzeniu i przestrzeganiu norm współżycia opartych na wartościach; Zapoznanie z zasadami obowiązującymi w grupie przedszkolnej „Pszczółek”; podpisanie się przy zasadach swoim imieniem;
  5. Zapoznanie z literami o,O; a,A; m, M,- kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, rozwijanie wrażliwości słuchowej, umiejętności wyrażania emocji w formie plastycznej, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej; kształtowanie umiejętności posługiwania się pędzlem; czerpanie radości z samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów.
  6. Poznanie charakterystycznych cech jesieni; kształtowanie umiejętności obserwowania otaczającej rzeczywistości, opowiadania o swoich przeżyciach, dzielenia się na forum emocjami, odczuciami; kształtowanie wrażliwości i umiejętności dostrzegania piękna otaczającego świata, kolorystyki jesiennego krajobrazu.
  7. Zapoznanie z melodią i słowami piosenki „Jesienny kujawiaczek”, określenie nastroju piosenki; kształtowanie umiejętności określania metrum trójdzielnego, rozwijanie słuchu muzycznego i zdolności wokalnych dzieci, doskonalenie poczucia rytmu; wdrażanie do estetycznego poruszania się przy muzyce, przyjmowanie odpowiedniej postawy ciała podczas tańca.
  8. Utrwalenie nazw figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt.
  9. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem. Częste mycie dłoni. Wskazywanie na konieczność przestrzegania zasad higieny. Podczas posiłków zachowywanie się według ustalonych zasad. Rozwijanie sprawności motorycznej, umiejętności rzutu do celu i współpracy w grupie.
  10. Rozwijanie sprawności motorycznej, umiejętności pokonywania przeszkód, ćwiczenie mięśni grzbietu, doskonalenie umiejętności poprawnego czworakowania.
  11. Prowadzenie długoterminowej obserwacji –zasadzenie kasztanowców.
  12. „Polka doudlebska” – wprowadzenie tańca, zapoznanie ze strukturą utworu. Gra na instrumentach. Nauka figur tańca.
  13. Dziecko bierze udział w technikach relaksacyjnych i rozumie ich znaczenie dla funkcjonowania organizmu.

 

WAŻNE WYDARZENIA:

06.09.2021r- Zebranie z rodzicami

15.09.2021r-Dzień Kropki w naszej grupie „Pszczółek”

20.09.2021- Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka –wesołe zabawy przy muzyce

30.09.2021r-Obchody Dnia Chłopaka – pieczenie i dekorowanie babeczek dla super chłopaków;

NAUKA PIOSENKI

Planeta dzieci sł. Karolina Karamuz, muz. Dominika Dulny

Na planetę dzieci wszystkich zapraszamy! Na planecie dzieci serdecznie witamy! Kocham, lubię, szanuję, mówię: „proszę”, „przepraszam”, „dziękuję”, „dzień dobry” i „do widzenia” – magicznymi słowami świat zmieniam!

Ref.: Koleżanko i kolego, kto z was zrobił coś dobrego? Zapraszamy do klaskania w odpowiedzi na pytania! Kto śniadanie grzecznie zjadał? Klask, klask! Na pytania odpowiadał? Klask, klask! Kto posegregował śmieci? Klask, klask! Ten jest przyjacielem dzieci!

Sprzątam zawsze po dobrej zabawie, lubię wiedzieć, co piszczy w trawie. Szanuję ludzi, zwierzęta, przyrodę, zmienić świat na lepsze dziś mogę!

Ref.: Koleżanko i kolego, kto z was zrobił coś dobrego? Zapraszamy do skakania w odpowiedzi na pytania! Kto dziś rano nie grymasił? Hop, hop! Kto, wychodząc, światło gasił? Hop, hop! Kto się dzielił zabawkami? Hop, hop! Ten niech zawsze będzie z nami!

Staję zawsze w obronie słabszego, codziennie robię coś dobrego. Gdy obiecam, to słowa dotrzymuję i uśmiechem świat koloruję!

Ref.: Koleżanko i kolego, kto z was zrobił coś dobrego? Zapraszamy do tupania w odpowiedzi na pytania! Kto zakupy pomógł nieść? Tup, tup! Zwierzakowi kto dał jeść? Tup, tup! Kto pochwalił siostrę, brata? Tup, tup! Ten ma moc zmieniania świata! Wiem, jak ważne są uśmiech i słowa, na dobry start – dobra jest rozmowa. Razem więcej zrobimy niż sami. Zmienimy świat dobrymi uczynkami!

Ref.: Koleżanko i kolego, kto z was zrobił coś dobrego? Zapraszamy dziś do grania w odpowiedzi na pytania! Kto pocieszał innych szczerze? Dzyń, dzyń! Kto przyjechał na rowerze? Dzyń, dzyń! O planetę kto z was dba? Dzyń, dzyń! Ten jest mistrzem – tak jak ja!

 

WIERSZ DO NAUKI NA MIESIĄC WRZESIEŃ

Wiecie, dzieci? – świat jest wielki,

a na świecie same Felki.

Więc: dla nóżek – pantofelki,

a na obiad – kartofelki,

a do lodów są – wafelki,

a do pieca są – kafelki,

a do piwa są kufelki,

a do śmieci są szufelki…

Naokoło wielki świat,

a po środku stoję ja:

nie kafelek, nie kufelek,

ani nawet pantofelek, stoję ja: po prostu Felek.

Skip to content