ZALECANE WARUNKI I SPOSOBY REALIZACJI NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2021 r.

TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. Przygotowania zwierząt do zimy (4-8.10.2021)
2. Koszyk Pani Jesieni (11-22.10.2021)
3. Jesienna pogoda (25-29.10.2021)

CELE OPERACYJNE:
• wyróżnia głoski na początku i końcu wyrazu
• stosuje się do wizualnych i dźwiękowych sygnałów
• osiąga sprawność na miarę swoich możliwości
• dostrzega emocje zwierząt
• interpretuje muzykę za pomocą form ruchowych
• poprawnie używa rzeczowników i przymiotników
• sprawnie posługuję się przyborami i narzędziami (prawidłowy chwyt, odpowiedni nacisk)
• eksperymentuje w zakresie łączenia technik i materiałów
• wykonuje ćwiczenia narządów mowy
• słucha i powtarza rytmy, dostrzega rytm słuchany i układa go za pomocą symboli, odtwarza dźwiękiem ułożony rytm
• nazywa barwy pochodne
• odróżnia nastrój utworów
• interpretuje muzykę za pomocą form ruchowych
• zna budowę drzewa, nazywa części roślin
• zbiera liście i ich owoce w ogrodzie przedszkolnym
• zna cykl rozwojowy drzewa „od żołędzia do dębu”
• śpiewa piosenkę „Malowała jesień”
• rozróżnia i nazywa owoce egzotyczne i owoce z sadu
• wykonuje sałatkę owocową, próbuje owoców
• poprawnie i w bezpieczny sposób posługuje się nożem
• opisuje ilustracje, budując poprawne zdania
• przelicza słowa w zdaniach
• koncentruje uwagę na wykonaniu zadania
• uczestniczy w zabawach kształtujących postawę
• uczestniczy w zabawach na czworakach
• odróżnia i stosuje określenia: u góry, na dole
• segreguje owoce w koszach wg koloru, układa je na macie do kodowania wg kodu
• wycina nożyczkami owoc z papieru, tnie go na paski
• rozpoznaje i nazywa owoc, wykorzystując zmysły
• rozpoznaje i nazywa smaki za pomocą zmysłów: słodki, kwaśny, gorzki, bez smaku
• tańczy do piosenki z wykorzystaniem pasków bibuły
• recytuje wiersze J. Brzechwy „Na straganie”
• nazywa popularne warzywa
• dostrzega upływ czasu, orientuje się w określeniach: rano, wieczór
• tworzy prace przestrzenne
• dostrzega powtarzające się części utworu
• prawidłowo wymawia poszczególne głoski i grupy spółgłoskowe
• wybiera odpowiedni obrazek lub wykonuje polecenie odpowiednio do usłyszanej wypowiedzi
• wykonuje ćw. narządów mowy – języka wg pokazu nauczyciela
• uważnie słucha poleceń nauczyciela i poprawnie je wykonuje
• właściwie przygotowuje się do zamierzonej aktywności ruchowej (obuwie, strój)
• rozpoznaje symbole oznaczające pogodę
• rozpoznaje i nazywa dynamikę: ciszej, głośniej
• rozpoznaje instrument i gra na KolorPiano
• wyjaśnia zjawiska związane ze stanami skupienia wody
• bada i opisuje wybrane właściwości wody
• ocenia odległości i stosuje określenia: dalej, bliżej, wyżej, niżej
• tworzy różnorodne kompozycje wg własnego pomysłu
• poprawnie odmienia rzeczowniki, układa rymy
• opisuje deszcz za pomocą określeń przymiotnikowych, poprawnie podaje antonimy
• reaguje na zjawiska metryczne zachodzące w muzyce
• 04.10.2021 – Światowy Dzień Zwierząt
• 11.10.2021 – Światowy Dzień Drzewa

PIOSENKA DO NAUKI
„Malowała jesień”

1. Malowała jesień w parku wszystkie liście,
Na czerwono, na brązowo, żółto i złociście.
Lala, lala, la, lala, lala, la
Na czerwono, na brązowo, żółto i złociście.

2. Przyleciała sroczka i usiadła z boku,
Przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół.
Lala, lala, la, lala, lala, la
Przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół

3. Zobaczył to wietrzyk i pędzi po lesie,
Zrywa kolorowe liście i ze sobą niesie.
Lala, lala, la, lala, lala, la
Zrywa kolorowe liście i ze sobą niesie.

WIERSZ DO NAUKI
„Na straganie” J. Brzechwa

Na straganie w dzień targowy
Takie słyszy się rozmowy:

„Może pan się o mnie oprze,
Pan tak więdnie, panie koprze.”

„Cóż się dziwić, mój szczypiorku,
Leżę tutaj już od wtorku!”

Rzecze na to kalarepka:
„Spójrz na rzepę – ta jest krzepka!”

Groch po brzuszku rzepę klepie:
„Jak tam, rzepo? Coraz lepiej?”

„Dzięki, dzięki, panie grochu,
Jakoś żyje się po trochu.

Lecz pietruszka – z tą jest gorzej:
Blada, chuda, spać nie może.”

„A to feler” –
Westchnął seler.

Burak stroni od cebuli,
A cebula doń się czuli:

„Mój Buraku, mój czerwony,
Czybyś nie chciał takiej żony?”

Burak tylko nos zatyka:
„Niech no pani prędzej zmyka,

Ja chcę żonę mieć buraczą,
Bo przy pani wszyscy płaczą.”

„A to feler” –
Westchnął seler.

Naraz słychać głos fasoli:
„Gdzie się pani tu gramoli?!”

„Nie bądź dla mnie taka wielka” –
Odpowiada jej brukselka.

„Widzieliście, jaka krewka!” –
Zaperzyła się marchewka.

„Niech rozsądzi nas kapusta!”
„Co, kapusta?! Głowa pusta?!”

A kapusta rzecze smutnie:
„Moi drodzy, po co kłótnie,

Po co wasze swary głupie,
Wnet i tak zginiemy w zupie!”

„A to feler” –
Westchnął seler.

Kategorie: Żabki 2021

Skip to content