1. Wykonanie i składanie puzzli „Zdrowe produkty”. Ćwiczenie mięśni drobnych rąk, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Dzieci wycinają z gazetek reklamowych zdjęcia zdrowych produktów spożywczych, przyklejają je na tekturkach. Po drugiej stronie rysują mazakiem kilka linii nieregularnych. Następnie rozcinają obrazek na elementy wzdłuż narysowanych linii. Układają puzzle.
2. Zabawa wyrabiająca reakcję na ustalony sygnał „Części ciała”.
Dzieci biegają drobnymi kroczkami w rytmie muzyki w dowolnych kierunkach. Na pauzę w muzyce i hasło „Części ciała wszyscy znamy, więc zabawę zaczynamy” – dzieci zatrzymują się i wskazują wymienione przez rodzica części ciała.
3. Słuchanie wiersza W. Grodzińskiej „Chory kotek”.
Wyszedł kotek na deszczyk,
dostał kaszlu i dreszczy.
Boli głowa i oczy,
nogi w błocie przemoczył.
Kładzie mama koteczka do ciepłego łóżeczka
Bierze syna za rączkę:
– Oj masz kotku gorączkę.
Przyszedł tatuś wieczorem
z siwym panem doktorem
– Ratuj, panie doktorze,
bo synkowi wciąż gorzej!
Doktor kotka opukał,
okularów poszukał i powiada:
– Dam ziółka, będzie zdrowy jak pszczółka.
Dam i proszki na dreszcze,
niech przeleży dzień jeszcze,
ale lepsze niż proszki są na deszczyk kaloszki.
4. Rozmowa na temat wiersza.
• Dlaczego kotek zachorował?
• Po czym można było poznać, że kotek jest chory?
• Jak mama pielęgnowała syna?
• Co zrobił tata?
• Co powiedział pan doktor?
• Jak należy się ubierać, gdy na dworze pada deszcz?
5. Wyjaśnienie pojęcia „zdrowie”
Rodzic pyta dzieci:
• W jakim celu mama, tata i pan doktor z wiersza zajmowali się chorym kotkiem?
• Co to jest zdrowie?
• Jak należy postępowa, aby być zdrowym?
Dzieci podają swoje propozycje, rodzic zapisuje je na żółtych paskach papieru (promyki słońca). Dzieci tworzą z nich uśmiechnięte, zdrowe słoneczko.
6. Zabawa ruchowa „Idź pod dyktando?”
Dziecko stoi naprzeciw rodzica. Rodzic mówi:
• Idź dwa kroki do przodu
• Jeden krok w prawo
• Trzy kroki do tyłu
• Dwa kroki w lewo
• Cztery kroki do przodu…
7. Gimnastyka dla dzieci w domu.