ZALECANE WARUNKI I SPOSOBY REALIZACJI NA MIESIĄC STYCZEŃ 2022 r.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. Zima i zwierzęta (od 03.01. do 07.01.2022)
2. Mijają dni, miesiące, lata (od 10.01. do 14.01.2022)
3. Babcia i dziadek (od 17.01. do 21.01.2022)
4. W krainie wiecznych lodów (od 24.01. do 28.01.2022)
CELE OPERACYJNE:
• podaje informacje nt wybranych ptaków
• chwyta woreczek palcami stopy lewej lub prawej i podnosi w górę
• przestrzega umów związanych z bezpieczeństwem podczas ćwiczeń
• reaguje odpowiednim ruchem na dźwięki: wysokie, niskie, długie, krótkie
• rytmizuje teksty i wypowiedzi
• wycina nożyczkami po śladzie
• rozpoznaje i nazywa zwierzęta charakterystyczne dla środowiska leśnego
• wyjaśnia dlaczego zimą należy pomagać zwierzętom leśnym
• wyjaśnia, na czym polega praca leśnika
• wypowiada się nt związków przyczynowo-skutkowych w historyjce; układa obrazki zgodnie z kolejnością wydarzeń
• reaguje ruchem na akompaniament do marszu, biegu i podskoków
• dostrzega przemienność i rytm pór roku oraz dni tygodnia, układa kalendarz graficzny
• reaguje odpowiednim ruchem na ustalone sygnały
• dostrzega różne stopnie nasycenia barw: jasny, ciemny
• interpretuje własne wytwory
• w skupieniu słucha bajki przez dłuższy czas
• podaje charakterystyczne cechy poszczególnych miesięcy i pór roku
• przyporządkowuje miesiące należące do danej pory roku
• stoi przez krótką chwile na jednej nodze; poprawnie przyjmuje pozycje wyjściowe do ćwiczeń
• wymienia nazwy dni tygodnia
• wymienia charakterystyczne cechy poszczególnych pór roku
• wymienia w kolejności występowania nazwy pór dnia i nazwę noc
• wyjaśnia, dlaczego dziadkowie są znaczącymi osobami w rodzinie i dlaczego należy ich szanować
• zapamiętuje i recytuje wiersz „Kocham babcię i dziadka”
• wykonuje niespodzianki dla bliskich osób
• wykonuje ćwiczenia ruchowe w rytm muzyki
• przeskakuje przez niewielkie przeszkody
• wyraża zainteresowanie dziadkami, odpowiada na pytania związane z ich życiem
• określa stopień pokrewieństwa, wymienia imiona członków rodziny
• śpiewa piosenkę „Piosenka o dziadku”
• liczy obiekty znikające np. wkładane do kartonu
• liczy obiekty i pokazuje na zbiorach zastępczych np. na palcach
• rozwija talenty aktorskie i muzyczne podczas występu
• dostrzega nastrój w muzyce (smutny, wesoły)
• gra na bum, bum rurkach
• wie jakie zwierzęta zamieszkują biegun północny a jakie południowy
• umie wskazać na globusie Antarktydę
• łączy ruch z muzyką, rytmem i przyborem
• przelicza przez doliczanie
• dodaje i odejmuje na palcach i innych zbiorach zastępczych w zakresie 10
• potrafi zgodnie pracować w parze i małym zespole
• tworzy pracę przestrzenną, właściwie rozplanowuje pracę na różnym formacie papieru
• wyraża swoje wrażenia i przeżycia związane z odbiorem utworu literackiego
• stosuje różne tempo wypowiedzi
• odzwierciedla charakter muzyki za pomocą ruchu
• 18.01.21 – Dzień Kubusia Puchatka
• 21.01.21 – Dzień Babci i Dziadka
PIOSENKA DO NAUKI
„Piosenka o dziadku”
Ref. Najdroższy dziadku, to jest piosenka,
którą śpiewają tobie wnuczęta.
Nie o zabawce, ani o kwiatku,
to jest piosenka o naszym dziadku.
O tym, jak idę z dziadkiem do zoo.
O tym, jak z dziadkiem jest mi wesoło.
O brodzie dziadka, co śmiesznie kłuje,
kiedy się dziadka mocno całuje!
Ref. Najdroższy dziadku, to jest piosenka, …
O tym, jak z dziadkiem na pyszne ciastka
jedziemy sobie razem do miasta.
O tym, jak idę z dziadkiem na lody
i na dwie szklanki sodowej wody!
Ref. Najdroższy dziadku, to jest piosenka, …
WIERSZ DO NAUKI
„Kocham babcię i dziadka” B. Forma
Kocham mocno babcię, dziadzia –
to nie żarty, moi mili,
dzisiaj im życzenia składam,
by sto latek jeszcze żyli.
Kiedy smutek mnie ogarnia
i wszystkiego mam już dosyć,
dziadek mocno mnie przytuli,
o to go nie trzeba prosić.
Gdy pomyślę o łakociach,
babcia zaraz coś upiecze.
Muszę przyznać, te wypieki
najwspanialsze są na świecie.
Babcia z dziadziem w wolnych chwilach
przekazują wciąż wytrwale
swym kochanym wnukom, wnuczkom
rad życiowych całą gamę.