PRZYPOMINAMY RODZICOM, ŻE DZIECI, KTÓRE W TYM ROKU KOŃCZĄ 7 LAT, SĄ OBJĘTE OBOWIĄZKIEM SZKOLNYM. W ZWIĄZKU Z TYM, KAŻDĄ NIEOBECNOŚĆ DZIECKA W PRZEDSZKOLU NALEŻY PISEMNIE USPRAWIEDLIWIĆ! USPRAWIEDLIWIONA JEST TYLKO NIEOBECNOŚĆ ZWIĄZANA Z KWARANTANNĄ GRUPY.
TEMATY KOMPLEKSOWE
1. PŁYNIE CZAS DZIEŃ ZA DNIEM, MIESIĄC ZA MIESIĄCEM
2. MŁODSI I STARSI
3. SPORT TO ZDROWIE – BĘDZIEMY UCZCIWI
4. DBAM O ZDROWIE
5. CORAZ ZIMNIEJ (Temat przeniesiony z grudnia ze względu na słabą frekwencję dzieci)
CELE OPERACYJNE:
– BUDUJE ZDANIA ZŁOŻONE
– OPOWIADA O SWOJEJ BABCI I DZIADKU
– UKŁADA WYRAZY Z ROZSYPANKI LITEROWEJ
– CZYTA PROSTE WYRAZY
– ROZPOZNAJE POZNANE CYFRY
– DODAJE I ODEJMUJE W ZAKRESIE 10
– ZNA KROKI WALCZYKA
– ŚPIEWA SOLO I ZESPOŁOWO
– ZNA ZASADY ZDROWEGO STYLU ŻYCIA
– ROZUMIE ZALEŻNOŚCI MIĘDZY PRAWIDŁOWYM ODŻYWIANIEM, AKTYWNYM STYLEM ŻYCIA A ZDROWIEM
– DORYSOWUJE I PRZELICZA W ZAKRESIE 6
– ROZPOZNAJE I NAZYWA CYFRĘ 6 WŚRÓD INNYCH CYFR
– ROZPOZNAJE I NAZYWA LITERY: z,Z,b,B,n,N,s,S
– ZNA ZASADY ZDROWEGO I RACJONALNEGO ODŻYWIANIA SIĘ
– ROZUMIE PROZDROWOTNE KORZYŚCI ZE SPOŻYWANIA OWOCÓW I WARZYW,ZWIĘKSZENIA AKTYWNOŚCI RUCHOWEJ ORAZ OGRANICZENIA CUKRÓW
– ĆWICZY UMIEJĘTNOŚĆ POSŁUGIWANIA SIĘ NOŻEM I WIDELCEM
– UWAŻNIE SŁUCHA OPOWIADANIA
– OCENIA POSTĘPOWANIE BOHATERÓW
– ROZUMIE KONIECZNOŚĆ POMAGANIA INNYM
– BUDUJE WYPOWIEDZI POPRAWNE POD WZGLĘDEM STYLISTYCZNYM
– AKTYWNIE SŁUCHA MUZYKI
– GRA NA INSTRUMENTACH PERKUSYJNYCH
– WYKORZYSTUJE RÓŻNE MATERIAŁY PLASTYCZNE DO WYKONANIA PRACY
– DOKONUJE ANALIZY I SYNTEZY SŁUCHOWEJ
– CZYTA PROSTE WYRAZY ZAWIERAJĄCE POZNANE LITERY
– ROZUMIE PRZYDATNOŚĆ ZEGARÓW W ŻYCIU CODZIENNYM
– POSŁUGUJE SIĘ POJĘCIAMI: MONETY, BILON
– ROZUMIE POJĘCIE UCZCIWOŚĆ
– PRZEPROWADZA DOŚWIADCZENIE Z KOSTKAMI LODU
– ZNA ZIMOWE DYSCYPLINY SPORTOWE
– CIESZY SIĘ Z SUKCESÓW
– POTRAFI MODELOWAĆ Z MASY SOLNEJ
– ZAUWAŻA, ŻE OGRZEWANIE SŁONECZNE JEST EKOLOGICZNE, PONIEWAŻ WYKORZYSTUJE ENERGIĘ SŁONECZNĄ I NIE
ZANIECZYSZCZA POWIETRZA DYMEM. (SOLARY)
– WSPÓŁDZIAŁA W ZABAWIE
– BADA, JAK DŁUGO WODA JEST CIEPŁA W TERMOFORZE A JAK DŁUGO W BUTELCE – WYCIĄGA WNIOSKI.
– WIE, DO CZEGO SŁUŻY TERMOMETR
– ZNA RÓŻNE RODZAJE TERMOMETRÓW
– WIE, JAK ZWIERZĘTA PRZYSTOSOWUJĄ SIĘ DO WARUNKÓW ATMOSFERYCZNYCH : PUCH, KOLOR