TEMATY KOMPLEKSOWE:

  • Skok Nowy Rok
  • Huhu ha huhu ha zima w cale nie jest zła
  • Babciu, dziadku zatańcz ze mną walczyka
  • Poznajemy zawód – lekarz, pielęgniarka

CELE OPERACYJNE:

  • kształcenie nawyku stosowania zwrotów grzecznościowych na co dzień;
  •  nabywanie właściwych form zachowań i postaw społecznie akceptowanych;
  • doskonalenie procesów myślowych: analizy, syntezy, kojarzenia, wnioskowania, koncentracji uwagi.
  • zna stałe następstwo dni i nocy , pór roku,
  •  potrafi rozróżnić stronę lewą i prawą,
  • potrafi określić kierunki i ustalić położenie obiektów w stosunku do własnej osoby, a także w odniesieniu do innych obiektów
  • Kształtowanie umiejętności dostrzegania powtarzalności następstw czasu- pór roku,
  • wie, że w każdym roku występują te same pory roku, nazywa bieżącą porę roku.
  • rozumie pojęcie przemijania czasu,
  • potrafi ustawić się dwójkami(dzień, noc) oraz czwórkami(pory roku),
  • reagować ruchem na określone sygnały słowno-muzyczne
  • Potrafi ułożyć i opowiedzieć poszczególne ilustracje historyjki,
  •  przewidzieć zakończenie zabawy na ślizgawce,
  • wyciągnąć wnioski na podstawie obserwowanych związków przyczynowo-skutkowych.
  • wychwytać i dopowiedzieć powtarzający się rytm,
  • wykonać szlaczek z bałwanków, gwiazdek i chmurek,
  • określić liczbę poszczególnych elementów
  • Potrafi wymienić postacie występujące w opowiadaniu,
  • odpowiedzieć na pytania dotyczące opowiadanie
  • wymienić elementy odzieży zimowej,
  • podać przykład sposobu rozgrzania się na mrozie
  • Potrafi wysłuchać piosenki,
  • opowiedzieć o czym jest  ,
  • wyklaskać jej rytm,
  • chodzić po obwodzie koła zmieniając  kierunek  ruchu,
  • zaśpiewać zwrotkę i refren piosenki
  • potrafi rozróżnić przedmioty, obiekty, kolory,
  • podstawowe figury geometryczne,
  • porównywać ich wielkość
  • wie na czym polega praca pielęgniarki
  • wie do czego służy: bandaż , opatrunek uciskowy, plaster
  • wie, że dziecko nie może samodzielnie zażywać lekarstw
  • zna pojęcie stomatolog
  • wie czym zajmuje się i co leczy  stomatolog
  • wie jak wygląda gabinet stomatologiczny
  • wie w jaki sposób należy dbać o zęby
  • rozumie dla czego należy dbać o zęby
  • przewleka się przez obręcz w pozycji leżącej, zaczynając ruch od nóg do głowy;
  • prawidłowo wykonuje skłony boczne
  • stoi kilka sekund na jednej nodze, drugą zatacza koła;
  • bezpiecznie porusza się w trakcie zabaw i ćwiczeń
Skip to content