TEMATY KOMPLEKSOWE:
- Skok Nowy Rok
- Huhu ha huhu ha zima w cale nie jest zła
- Babciu, dziadku zatańcz ze mną walczyka
- Poznajemy zawód – lekarz, pielęgniarka
CELE OPERACYJNE:
- kształcenie nawyku stosowania zwrotów grzecznościowych na co dzień;
- nabywanie właściwych form zachowań i postaw społecznie akceptowanych;
- doskonalenie procesów myślowych: analizy, syntezy, kojarzenia, wnioskowania, koncentracji uwagi.
- zna stałe następstwo dni i nocy , pór roku,
- potrafi rozróżnić stronę lewą i prawą,
- potrafi określić kierunki i ustalić położenie obiektów w stosunku do własnej osoby, a także w odniesieniu do innych obiektów
- Kształtowanie umiejętności dostrzegania powtarzalności następstw czasu- pór roku,
- wie, że w każdym roku występują te same pory roku, nazywa bieżącą porę roku.
- rozumie pojęcie przemijania czasu,
- potrafi ustawić się dwójkami(dzień, noc) oraz czwórkami(pory roku),
- reagować ruchem na określone sygnały słowno-muzyczne
- Potrafi ułożyć i opowiedzieć poszczególne ilustracje historyjki,
- przewidzieć zakończenie zabawy na ślizgawce,
- wyciągnąć wnioski na podstawie obserwowanych związków przyczynowo-skutkowych.
- wychwytać i dopowiedzieć powtarzający się rytm,
- wykonać szlaczek z bałwanków, gwiazdek i chmurek,
- określić liczbę poszczególnych elementów
- Potrafi wymienić postacie występujące w opowiadaniu,
- odpowiedzieć na pytania dotyczące opowiadanie
- wymienić elementy odzieży zimowej,
- podać przykład sposobu rozgrzania się na mrozie
- Potrafi wysłuchać piosenki,
- opowiedzieć o czym jest ,
- wyklaskać jej rytm,
- chodzić po obwodzie koła zmieniając kierunek ruchu,
- zaśpiewać zwrotkę i refren piosenki
- potrafi rozróżnić przedmioty, obiekty, kolory,
- podstawowe figury geometryczne,
- porównywać ich wielkość
- wie na czym polega praca pielęgniarki
- wie do czego służy: bandaż , opatrunek uciskowy, plaster
- wie, że dziecko nie może samodzielnie zażywać lekarstw
- zna pojęcie stomatolog
- wie czym zajmuje się i co leczy stomatolog
- wie jak wygląda gabinet stomatologiczny
- wie w jaki sposób należy dbać o zęby
- rozumie dla czego należy dbać o zęby
- przewleka się przez obręcz w pozycji leżącej, zaczynając ruch od nóg do głowy;
- prawidłowo wykonuje skłony boczne
- stoi kilka sekund na jednej nodze, drugą zatacza koła;
- bezpiecznie porusza się w trakcie zabaw i ćwiczeń