W tym module dzieci wzięły udział w wielu ciekawych zajęciach i zabawach. Pierwsze zabawy odbyły się w dniu 02.02.2022 – Dniu Pozytywnego Myślenia.
Etapy w których wzięły udział nasze dzieci:
Zadanie 1. ,,Hej, hej jak się dziś macie?”
Zabawa polegała na tym, że dzieci podnosiły kciuk w górę, jeśli czuły się dobrze lub pokazywały kciuk w dół jeśli czuły smutek lub gorszy nastrój. Potem rozmawialiśmy, dlaczego dzieci tak się czuły, jaka była tego przyczyna.
Zadanie 2. Optymista – pesymista. Co wybierasz?
Wykonaliśmy plakat, dzieląc brystol na dwie połowy. Na jednej z nich przykleiliśmy wyraz „optymista” i zdjęcie uśmiechniętej twarzy. Na drugiej połowie przykleiliśmy wyraz „pesymista” i zdjęcie smutnej twarzy. Wyjaśniliśmy znaczenie słów: pesymista i optymista i zapisaliśmy to na plakacie. Dzieci też powiedziały, jaka postawa bardziej im się podoba.
Zadanie 3. Projekcja filmu: „Jak trenować pozytywne myślenie” Uniwersytet Dzieci
Po obejrzeniu filmu rozmawialiśmy na temat : „Dlaczego warto trenować pozytywne myślenie i jak to robić? (magazynowanie dobrych wspomnień/ przywołuj dobre myśli / bądź wdzięczny).
Zadanie 4. Planujemy nasz wymarzony dzień w przedszkolu
Najpierw porozmawialiśmy o tym, co dzieci chciałyby zmienić w czasie pobytu w przedszkolu. Potem każde dziecko rysowało swój wymarzony dzień w przedszkolu. Na koniec wybraliśmy najciekawsze propozycje i stworzyliśmy plakat ,,NASZ WYMARZONY DZIEŃ W PRZEDSZKOLU”. Taki dzień na pewno zorganizujemy, gdy zrobi się cieplej! (dzieci chciałyby zjeść lody!)
Zadanie 5. Pozytywny obrazek
Dzieci podzielone zostały na dwa zespoły. Każdy zespół otrzymał kartkę z narysowaną smutną buzią oraz mazaki. Zadaniem dzieci było domalowanie po jednym elemencie tak, aby ze smutnej minki powstał pozytywny rysunek.
Zadanie 6. Misiowa opowieść ruchowa ,, W krainie optymizmu” (opowieść w wykonaniu Misiowego Wujka Maćka – nagranie)
W tym dniu bawiliśmy się naśladując różne czynności podczas wycieczki po Krainie Optymizmu.
Zadanie 7. Mam na imię Amelka i lubię w sobie…
Dzieci siedziały w kole i po kolei mówiły , co lubią w sobie, a następnie, jaką cechę cenią w koleżance lub koledze siedzącym obok.