TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. CZTERY ŻYWIOŁY
2. MALI ODKRYWCY
3. TAJEMNICE ŚWIATA
4. NADCHODZI WIOSNA
5. WAŻNA PRACA ROLNIKA – SKĄD SIĘ BIORĄ PRODUKTY EKOLOGICZNE? – Ogólnopolski program edukacyjny
CELE OPERACYJNE:
– potrafi dostrzec jakie czynniki wpływają na zanieczyszczenie środowiska
– rozumie znaczenie czystego powietrza dla zdrowia
– wykonuje „Ekologiczny wiatrak”
– rozpoznaje litery: g, G, j, J, w, W , p, P, c, C
– dokonuje analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej
– tworzy imitację wulkanu z folii aluminiowej
– zna sposoby wykorzystania powietrza przez człowieka
– poznaje niektóre właściwości powietrza przez eksperymentowanie
– wyjaśnia znaczenie słów: ciekawski, dociekliwy, dumny, duma, astronauta, kosmos, stan nieważkości
– śpiewa piosenkę z podziałem na solistów i chór
– wie, na czym polega praca rolnika
– rozumie znaczenie spożywania zdrowej żywności dla organizmu
– rozpoznaje znaczek, który umieszczony jest na produktach ze zdrową żywnością
– uzasadnia, dlaczego nie marnuje się żywności
– rozpoznaje i nazywa cyfrę 8, 9
– dodaje i odejmuje w zakresie 8, koduje i dekoduje czynności matematycznych
– wymienia planety Układu Słonecznego
– wie z czego zasłynął Mikołaj Kopernik
– zna zawody swoich rodziców
– śpiewa piosenkę ,,Dzień dobry, Zielona Panienko”
– tańczy do utworu ,,Ballade pour Adeline”
– rytmicznie bawi się przy piosence ,,Drzewo mieszkanie” z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych
– zna przysłowie ,,W marcu jak w garncu”
– zna kwiaty wiosenne i powracające ptaki