ZALECANE WARUNKI I SPOSOBY REALIZACJI NA MIESIĄC MARZEC 2022 r.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. Siła przyrody (od 28.02.2022 do 04.03.2022)
2. Cztery żywioły (od 07.03.2022 do 11.03.2022)
3. Tajemnice świata (od 14.03.2022 do 18.03.2022)
4. Przyszła wiosna (od 21.03.2022 do 25.03.2022)
5. Wiosna w gospodarstwie (od 28.03.2022 do 01.04.2022)
CELE OPERACYJNE:
• kształtuje poczucie szacunku wobec sił przyrody
• wie, co to jest prąd, przestrzega zakazu korzystania z urządzeń elektrycznych
• kształtuje prawidłową postawę ciała
• gra rytmicznie na bum,bum, rurkach z jednoczesnym marszem
• odkrywa właściwości gliny przez urabianie (lepienie, dzielenie na części, zlepianie, ugniatanie, formowanie kulek dłonią)
• rozwija przestrzenną i twórczą wyobraźnię
• rozpoznaje bogactwa naturalne: węgiel, sól, glina, kreda, metale, piasek
• wskazuje sposób wykorzystania skarbów ziemi, przez ludzi
• potrafi czworakować w przód i w tył omijając przeszkody ułożone z woreczków
• porównuje liczebność przez przeliczanie i ustawianie w pary, nakładając jeden element na drugi
• rysuje węglem drzewnym na kartce
• buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat ilustracji
• śpiewa piosenkę „Woda”
• wykonuje demonstrowane ćwiczenia i ruchy w tańcu
• uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych
• zna pozytywne i negatywne skutki działania żywiołów
• wie, co to jest wiatr i zna jego właściwości i jego rolę w przyrodzie
• grupuje słowa wg kryterium: kolory, imiona, zwierzęta, nazywa tę grupę słów
• ustawia przedmioty wg podanego porządku np. „od najmniejszego do największego”
• przestrzega zakazu korzystania z ognia i zapałek
• układa zdania; przelicza wyrazy w zdaniu; przelicza sylaby w wyrazie
• dzieli się swoimi wrażeniami po wysłuchaniu fragmentu dzieła muzycznego
• improwizuje muzykę ruchem, rozwija wyobraźnię przestrzenną
• prawidłowo wykonuje skrętoskłony
• szybko zmienia kierunek w trakcie biegu (na umówiony sygnał)
• rozwija koordynację wzrokowo-ruchową
• ćwiczy pamięć i koncentrację, gra na KolorPiano
• rozwiązuje zagadki słuchowe
• wykonuje pracę plastyczną wg swojego pomysłu
• tnie nożyczkami, poprawnie się nimi posługując
• określa i porównuje wielkość: duży, mały, większy, mniejszy, największy, najmniejszy
• wymyśla i tworzy zabawki z dostępnych materiałów w sali
• współpracuje w grupie podczas wykonywania pracy
• prawidłowo gospodaruje oddechem podczas wypowiedzi
• rytmizuje wypowiedzi
• recytuje wiersz „Prośba do słoneczka” B. Formy
• odzwierciedla swoje emocje i przeżycia w improwizacjach ruchowych i wokalnych
• rozpoznaje i nazywa dynamikę: ciszej, głośniej
• tworzy ilustracje plastyczne do muzyki
• operuje różnymi formami linii
• zna zmiany zachodzące w przyrodzie i nazywa je, przewiduje następstwa, wzbogaca wiadomości nt ptaków
• poprawnie stosuje koniugację czasowników w mowie, czas teraźniejszy i przeszły
• wykonuje dyktando graficzne
• porusza się po planszy do kodowania zgodnie z kierunkami
• rozpoznaje i nazywa pierwsze wiosenne kwiaty, wykonuje kompozycję kwiatową
• wyróżnia głoski na początku i na końcu prostych wyrazów o pisowni zgodnej z fonetyką
• wykonuje improwizację na instrumentach perkusyjnych
• nazywa czynności wykonywane przez rolnika
• akceptuje zakaz zbliżania się do maszyn i urządzeń rolniczych
• modeluje głosem, zmienia jego wysokość, wykonuje ćwiczenia emisyjne
• zapamiętuje kolejność dźwięków
• wyjaśnia znaczenie zwierząt hodowlanych w życiu człowieka
• wymienia charakterystyczne cechy budowy ptaka
• rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki ptaków, podaje informacje nt ich życia i zwyczajów
• wykonuje pracę plastyczną z wykorzystaniem techniki wyszywania na papierze
• 08.03.2022 – Dzień Kobiet
• 16.03.2022 – Dzień Pandy
• 21.03.2022 – Powitanie Wiosny
• 01.04.2022 – Międzynarodowy Dzień Ptaków
PIOSENKA DO NAUKI
„Woda”
Ref.: Można żyć bez czekolady, jajek albo chleba.
Lecz bez wody nie da rady! Bez niej żyć się nie da! (x2)
I. Rzeki, morza, oceany opływają Ziemię.
Słodkie stawy czy jeziora, pełne ryb strumienie.
Woda także w chmurach mieszka i w obłokach drzemie,
skąd w ulewach oraz deszczach lubi spaść na ziemię.
Ref.: Można żyć…
II. Co dzień, gdy z przedszkola wracasz, biegniesz umyć ręce.
Woda w kranie cię zaprasza szmerem swym w łazience.
Pyszna zupa już na stole też by nie powstała,
gdyby wody na rosołek mama nie zagrzała.
Ref.: Można żyć…
III. Wiem, masz wody pod dostatkiem. Lecz gdy myjesz zęby,
zakręć kran, byś jej przypadkiem nie lał bez potrzeby.
Wiedz, że są na świecie kraje, gdzie jest jej za mało.
Zadbaj, by to, co dostajesz, się nie marnowało.
WIERSZ DO NAUKI
„Prośba do słoneczka” B. Forma
Malutka główka krokusa
nad śniegiem się pojawiła.
To znaczy, że już wkrótce
przybędzie wiosna miła.
Słoneczko nasze kochane,
bardzo cię prosimy.
Ogrzewaj mocno ziemię,
zacieraj ślady zimy.
Pod śniegiem mocno bije
pani przyrody serce.
Słoneczko wyślij promienie,
daj ciepła jak najwięcej.
Urośnie młoda trawa,
rozwiną się pąki na drzewach.
Dla ciebie miłe słoneczko
każdy ptaszek zaśpiewa.