– PRZEDSZKOLNE WYZWANIA BAZGROŁKÓW – BAZGROŁKOWE ZABAWY BADAWCZE (realizacja projektu) (28.02- 4.03.22r.)

– SKĄD SIĘ BIORĄ PRODUKTY EKOLOGICZNE (realizacja Programu Edukacyjnego GIS) (7.03-11.03.22r.)

JESZCZE WCZORAJ BYŁA ZIMA (14.03-18.03.22r.)

– PRACA ROLNIKA (21.03-25.03.22r.)

– TAJEMNICE ŚWIATA (28.03 – 1.04.22r.)

ZAMIERZONE DZIAŁANIA NA MIESIĄC MARZEC 2022R.

rozpoznawanie liter: „w, r, s, h, z” małej i wielkiej, drukowanej i pisanej

– ćwiczenia doskonalące umiejętność rozpoznawania i kształtnego pisania litery „h” małej (MDS)

– kształtowanie umiejętności wykonywanie bardziej złożonych poleceń oznaczających kolejność, umiejętności przeliczania za pomocą liczebników porządkowych od początku do  końca i od końca do początku, zaczynając od dowolnego miejsca, umiejętności numerowania obiektów za pomocą cyfr, umiejętności mierzenia długości krokami, stopa za stopą, dłonią

– kształtowanie umiejętności kodowania – rozwijanie miękkich kompetencji

– poznanie właściwości wody, powietrza, ziemi i ognia (cztery żywioły)

– udział w Programie Edukacyjnym GIS „SKĄD SIĘ BIORĄ PRODUKTY EKOLOGICZNE?”

– utrwalenie wiadomości na temat zmian zachodzących w przyrodzie w okresie przedwiośnia

– zwracanie uwagi  na znaczenie pracy rolnika dla wszystkich ludzi, wyjaśnienie pojęć: „ pług, brony, orka”

–  wiosenny korowód pod hasłem „Wiosno, wiosno ach to Ty” – spacer z Marzanną w okolicy przedszkola,  kultywowanie tradycji ludowej

– wskazywanie ludzi różnych zawodów, którzy przyczyniają się do powstania chleba ( rolnik, młynarz, piekarz, sprzedawca)

– zwrócenie uwagi na temat: czym jest energia, do czego służy, skąd się bierze prąd?

– poznanie zasad bezpiecznego obchodzenia się z prądem

– uświadomienie znaczenia niektórych przedmiotów – wynalazków technicznych w życiu codziennym

– rozwijanie poczucia rytmu, wrażliwości muzycznej i umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych

– nauka piosenki „Maszeruje wiosna”, nauka wiersza J. Tuwima „Pstryk”

– rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej

– rozwijanie kreatywności poprzez wykonywanie prac plastycznych

– kształtowanie umiejętności akceptowania sytuacji, w której występuje różnica potrzeb, zdań, celów doświadczanie samodzielnego rozwiązywania sytuacji konfliktowych

– kształtowanie umiejętności kontrolowania własnych zachowań

– wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad zachowania

– dokonywanie wyborów i przeżywanie pozytywnych efektów własnych działań